رولینگ در جریان برگزاری مراسم افتتاح فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ – بخش ۲ در لندن، مصاحبه هایی هم با رسانه های مختلف انجام داده است و در آن از هری پاتر، کتاب های بعدیش، پاترمور و احساسش از پایان هری پاتر صحبت کرده است. متن کامل مصاحبه های منتشر شده را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

مصاحبه BBC با رولینگ: (ویدیو)

در سال های گذشته، اصلا فکرش هم میکردیدن که اینجوری هری پاتر تموم بشه؟ هزاران نفر از مردم در میدان ترافلگار جمع بشن؟ اگر قبلا کسی به شما میگفت که اینجوری تموم میشه، چی بهش میگفتین؟
صادقانه بگم که اگر کسی به من میگفت این اتفاق ها میافته، فکر کنم بهش میگفتم من از پس این کار برنمیام. در طبعیت من این نبود که بتونم توی جمع سخنرانی کنم و آدمی نبودم که با این جور چیزها راحت کنار بیام. واقعا فوق العاده است. بی نظیره، اما همین طور که با این مسائل آشنا شدم، میزانش هم دستم اومد چون واقعا این چیزها میتونست خیلی ترسناک بشه.

اولین باری که قرار بود کتاب های شما به فیلم تبدیل بشه، خیلی نگران بودید. حالا که همش گذشته و هشت فیلم اکران شده، چه حسی در موردشون دارید؟
واقعا بهشون افتخار میکنم. از عظمت گروه بریتانیایی که داشتیم، افتخار میکنم. به بازیگرانش، مخصوصا بازیگران نوجوانش افتخار میکنم. واقعا به خودم افتخار میکنم. آدم های درستی رو برای این کار انتخاب کردم و فکر کنم همه از فیلم آخر لذت ببرند. به نظرم بهترین فیلم شده. واقعا به نظرم همه ازش خیلی خوششون میاد.

سوال آخر اینکه شما سایت جدید پاترمور رو باز کردید، همه کتاب ها هم که منتشر شده، فیلم ها هم که تموم شد. چه زمانی کتابی که هیچ ارتباطی به هری پاتر نداشته باشه رو منتشر میکنید؟
فکر کنم همیشه این احساس رو داشتم که تا زمانی که فیلم آخر هری پاتر بیرون نیاد، نمیخوام کتاب جدیدی منتشر کنم برای اینکه پاتر پدیده خیلی بزرگی تو زندگی من شد. از روزی که یادگاران تموم شد، خیلی سخت دارم به نوشتن ادامه میدم، برای همین الان خیلی دست نوشته های زیادی دارم. فکر کنم حالا سوال این باشه که کدومش رو اول از همه منتشر میکنم، اما قطعا منتشر خواهم کرد. احساسی دارم که در عین پایان، شروعی جدید برای خودم هست.

مصاحبه رسانه های دیگر با رولینگ: (ویدیو)

از اینکه امشب در میدان ترافلگار برای آخرین هری اتر اومددید، چه حسی دارید؟
باورم نمیشه. خورشید برای آخرین بار می تابه. فکر کنم که همه چیز در بهترین حالتش هست. فوق العاده است. احساس بی نظیری دارم.

اگر میتونستید از همه طرفدارها شخصا تشکر کنید، چه چیزی بهشون میگفتید؟ بعضی از این آدم ها روزهاست که زیر باران در روز و شب اینجا کمپ کرده اند.
خب، فکر کنم قرار هست که این فرصت رو داشته باشم و روی صحنه برم و رودررو باهاشون صحبت کنم. اما دلم میخواد ازشون تشکر کنم که صف های چندهزار نفری برای کتاب ها می بستند، برای کمپ کردن اینجا ازشون تشکر میکنم، برای باورنکردنی بودنشون ازشون تشکر میکنم. امشب زوجی رو دیدم که برای ماه عسل اینجا اومده بودند و گفتن کتاب های هری پاتر رو توی رختخواب برای هم میخوندن… خانواده های زیادی رو دیدم، اما کل جریان باورنکردنی هست و هرگز همچین چیزی حداقل برای من نویسنده تکرار نخواهد شد. خارق العاده س.

واقعا به شما، عوامل و گروه تولید افتخار میکنم که رویاهای شما رو به تصویر کشیدند.
مجددا میگم که هزاران نفر در این پروژه دست داشتند و فکر نکنم حضور حتی یک نفر از اونها غیرضروری و فوق العاده نبوده. با استعدادترین گروهی که میشد پیدا کرد، اینها بودند. واقعا عاشقشون هستم. فکر اینکه دیگه نمیتونم برم لیویزدن و اونجا رو ببینم، ناراحت کننده س برام.

فیلم های خیلی عظیم بودند، اما برای شما… به عنوان یک نویسنده، ماموریت شما چی بود؟ اینکه بچه ها رو ترغیب به مطالعه بیشتر کنید؟
حقیقتا فکر نکنم هیچ نویسنده ای کارش رو اینطوری شروع کرده باشه. برای این کار رو شروع کردم، چون ایده ای از داستانی داشتم که عاشق نوشتنش بودم و میدونستم عاشق خوندنش میشم. و فکر کنم این بهترین نقطه شروع برای هر داستان و هر کتابی هست. هیچ وقت به قصد انجام ماموریتی کاری رو شروع نکردم، اما هیچ چیز باعث نمیشه تا این حد به خودم افتخار کنم که وقتی بچه ای یا وادلین بچه ای رو می بینم که میگن “اون قبل از هری پاتر هیچ کتابی نمیخوند.” هیچ چیز بیشتر از این باعث افتخارم نمیشه. (دمنتور: قابل توجه دوستانی که قصد دارند هیچ کتابی به غیر از هری پاتر نخوانند!)

خب هاگوارتز به پایان کارش رسید، اما آیا جی.کی.رولینگ باز هم جادویی اجرا می کند؟
خب، من خیلی چیزها بعد از تموم شدن هری نوشته ام، اما همیشه این احساس رو داشتم که تا فیلم آخر اکران نشده، چیزی منتشر نکنم. برای اینکه هری خیلی بزرگ بود و فکر میکنم ارتباطم با دنیاش هنوز خیلی زیاد برقرار هست. برای همین این مثل شروعی جدید برای من میمونه.