شرط می‌بندیم که تا به حال خودتان را داخل یکی از هفت کتاب هری پاتر تصور کرده‌اید. اما کدام داستان برای شخصیت شما مناسب‌تر است؟ مرکز دنیای جادوگری در ترجمه این مقاله از سایت رسمی دنیای جادوگری، این مسئله را برای شما حل می‌کند.

هری پاتر و سنگ جادو: برای کسانی که چندین استعداد دارند

اگر واقعا به هر نوع جادویی علاقمندید، پس به خوبی می‌توانید از سنگ جادو محافظت کنید. برای عبور از دریچه، باید فردی باشید که در کلاس به خوبی درس را گوش می‌دهد – و منظور ما تمام کلاس‌ها است. گیاه شناسی، افسون‌ها، تغییر شکل، معجون‌ها و دفاع در برابر جادوی سیاه همگی نقش مهمی دارند – و بد نیست اگر کمی هم اهل ورزش باشید تا بتوانید آن کلیدهای پرنده‌ها را از روی جارو بگیرید. اما اگر فردی کنجکاو و سرسخت هستید هم برای این کتاب مناسب هستید. هری، رون و هرماینی به هیچ وجه از تلاش برای شناخت نیکلاس فلامل دست نکشیدند و پیش از این‌که هری نام او را بر روی یک قورباغه‌ی شکلاتی ببیند ساعت‌های ناخوشایندی را در کتابخانه سپری کردند. اوه بله، و اگر به سگ‌ها علاقه دارید هم قطعا سنگ جادو برای شما مناسب‌تر است…

هری پاتر و تالار اسرار: برای افراد شجاع

نظرتان درباره‌ی عنکبوت‌ها چیست؟ یا جشن مردگان؟ یا صداهای ترسناک در دیوارهای قدیمی قلعه؟ یا مارهای غول پیکر که اگر به چشم‌هایشان نگاه کنید شما را می‌کشند؟ اگر این موارد برای شما با یک روز معمولی در حیاط هاگوارتز فرقی ندارند، پس شما می‌توانید فرد مناسبی برای حل کردن معمای تالار اسرار و رو به رو شدن با وارث اسلیترین باشید. هشدار – این کتاب برای افراد کم‌جرئت مناسب نمی‌باشد، فردی مناسب است که هم شجاع باشد و هم جسور، و همچنین کسی که توجه خاصی به قوانین مدرسه نداشته باشد – یادتان باشد که باید معجون مرکب پیچیده دم کنید! علاوه بر این صفات، شما باید وفادار هم باشید، چون ما مطمئن نیستیم که کشتن یک باسیلیسک بدون کمک کوچکی از طرف دامبلدور و پرنده‌ی همراه او، یعنی فاوکس امکان پذیر باشد.

هری پاتر و زندانی آزکابان: برای افراد باهوش و تیزبین

فراری غیرممکن از زندانی جادویی با امنیت بالا. نقشه‌ای که هیچ‌وقت دروغ نمی‌گوید، شخص مرده‌ای را در حال راه رفتن نشان می‌دهد. موشی که برای دوازده سال در خانواده‌‌ی ویزلی بوده است. و معلم دفاع در برابر جادوی سیاهی که از ماه می‌ترسد. اگر چشم‌های تیزی دارید و متوجه جزئیات می‌شوید، شما بهترین شخص برای حل معمای سیریوس بلک و پیتر پتیگرو هستید – مثلا، موشی که یکی از انگشتانش گم شده است و یا دوستی بین یک گربه و یک سگ مشکی بزرگ؟ اگر از آن دانش آموزانی هستید که واقعا تکالیف‌شان را انجام می‌دهند، شما هم مثل هرماینی برای این داستان مناسب هستید – یادتان هست که چطور درباره‌ی وزارت ثبت انیماگی تحقیق کرد؟ این یکی از موارد بود. این داستان سفرهای زمانی‌ای در خود دارد که ذهن را خسته می‌کند، پس دقت و درک بالا از نکات کلیدی موفقیت شما در زندانی آزکابان هستند.

هری پاتر و جام آتش: برای افراد هیجان طلب و اهل رقابت

مسابقات سه جادوگر یکی از بدنام‌ترین و خطرناک‌ترین مسابقات دنیای جادوگری می‌باشد، و اگر انتخاب شوید، می‌توانید شرکت کننده‌ی مسابقات پر پیچ و خم جام آتش باشید. باید فردی با اعتماد به نفس باشید و در برابر عوامل مزاحم شونده صبور باشید – چون ریتا اسکیتر ممکن است تمام مدت مزاحم‌تان شود – و بتوانید آرامش خود را در حین این سه مرحله‌ی بسیار خطرناک حفظ کنید. لازم به ذکر است که می‌بایست جادوگر بسیار ماهری باشید. انتخاب شدن در مسابقات سه جادوگر یک چیز است، اما برنده شدن جام در آخر؟ در این مورد برای رقابت با اولیور وود، به ثبات، عزم راسخ و روحیه‌ی رقابتی جدی نیاز دارید. همچنین، گفته بودیم که اژدهایان نفس آتشین هم در مسابقه حضور دارند؟ خدا به شما رحم کند…

هری پاتر و محفل ققنوس: برای قانون شکن‌ها

مقاومت در برابر دولورس آمبریج و سرپیچی از قانون‌های زیبای او تمام چیزی است که به محفل ققنوس مربوط است. اگر قانون شکنی و تشکیل دادن گروه‌های مخفی برای شما به راحتی خوردن لوبیاهای برتی باتز می‌باشد، پس این کتاب برای شماست. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مکانی را در یک مدرسه‌ی جادویی برای مبارزه با بی‌عدالتی به خطر می‌اندازند؟ آیا به قدری شجاع هستید که به نام دامبلدور، گروهی زیر زمینی برای دفاع در برابر جادوی سیاه تشکیل دهید؟ برای اخراج نشدن و رو به رو نشدن با خشم آمبریج و آن قلم دردناکش، باید حتما حقه‌های هوشمندانه‌ای در آستین‌تان داشته باشید – مثل گالیون‌های هرماینی – و همچنین باید رازدار خوبی باشید، همان‌طور که باید اعصابی فولادین نیز داشته باشید. اوه بله، و لازم به ذکر است که سفر کوچکی هم – احتمالا بر روی اسب‌هایی اسکلتی و نامرئی – برای مبارزه با آن مرگ‌خواران در وزرات سحر و جادو وجود دارد. شجاعت مطمئنا لازمه‌ی این داستان است.

هری پاتر و شاهزاده‌ی دورگه: برای دوستداران معما و افراد خلاق

آیا وقتی که غذا درست می‌کنید، همیشه طبق دستورالعمل پیش می‌روید؟ یا دوست دارید آن را با سلیقه و نظر خودتان درست کنید؟ اگر دستورالعملی جدید برای پخت یک کیک شکلاتی قدیمی پیدا کنید، آیا انجامش می‌دهید؟ اگر با خودتان می‌گویید: حتما! پس ممکن است که این کتاب برای شما باشد. شاهزاده‌ی دورگه هری را در بسیاری از کلاس‌های معجون سازی راهنمایی کرد و او از بی‌توجهی به دستورالعمل اصلی معجون‌ها و امتحان یک چیز جدید ترسی نداشت. شاهزاده‌ی دورگه افسون‌هایی را نیز معرفی می‌کند، پس باید شجاع باشید (و احتمالا کمی بی‌ملاحضه) و آن‌ها را هم امتحان کنید. آیا این با شخصیت شما مطابقت دارد؟ شاهزاده‌ی دورگه برای افراد خلاقی است که آزادانه فکر می‌کنند، اما همچنین باید حل کردن معماها را نیز دوست داشته باشید. اینکه دراکو چه کار می‌کند و همین‌طور آن درس‌های جان‌پیچی با دامبلدور، می‌تواند ساعت‌ها فکر شما را درگیر کند. و وقتی که زمانش رسید، آیا جرئتش را دارید که با مدیر به شکار جان‌پیچ بروید، یا ترجیح می‌دهید که در یک اتاق معمولی بمانید؟ اگر با دامبلدور می‌روید، پس این کتاب برای شماست.

هری پاتر و یادگاران مرگ: برای مبارزان فداکار

نمی‌توان انکار کرد که هری، رون و هرماینی در کتاب هفتم بسیار فداکار بودند. سالن‌های مقدس هاگوارتز را ترک کردند و توسط دامبلدور برای انجام کاری که – زمانی – هم بیهوده و هم غیرممکن به نظر می‌رسید انتخاب شدند. برای موفقیت در این کتاب، به عزم راسخ، قدرت تشخیص خوب و بد و یک پوست ضخیم نیاز دارید – آن همه چادر زدن‌هایشان در سرما و یخبندان را به یاد دارید؟ – و همچنین باید بدانید که دنیا بزرگ‌تر از شخص شما است. اگر به کارهای تیمی علاقه دارید و دوست دارید که کار درست را، هر چقدر هم که سخت باشد، انجام دهید، این داستان قطعا برای شما مناسب است. نباید از رو به رو شدن با ترس‌هایتان بترسید – نابود کردن جان‌پیچ‌ها صرفا درباره‌ی به دست آوردن شمشیر گریفیندور یا نیش باسیلیسک نیست، بلکه درباره‌ی نشان دادن قدرت درونی است. اگر این قدرت را دارید – پس یادگاران مرگ می‌تواند کتاب شما باشد.

۵۱ دیدگاه

  1. فکر میکردم زندانی آزکابان برام مناسب تر باشه ولی الان فهمیدم یادگاران مرگ برام مناسبه 🙂 !
    این پست خیلی متفاوت بود . خسته نباشین

  2. سلام
    ممنون از شما بابت تمام زحمات‌تون
    فقط یه چیزی ! فکر کنم در قسمت مربوط به جام آتش ، به جای ویکتور کرام اشتباها نوشته شده الیور وود ! 🙂
    بازم ممنون از شما 🙂 ۳>

  3. فک کنم از پروفایلم و اسمم متوجه بشین که کدوم کتاب رو دوست دارم ‌ بله هری پاتر و زندانی آزکابان .
    من کلا فرد شجاعی هستم و واسه ی همین هم توی گریفندور افتادم (; اما به نظرم طبق توضیحات با هری پاتر و تالار اسرار بیشتر میخورم . خیلی ممنون از توضیحات خوبتون (:

  4. شخصیت من بیشتر به کتاب زندانی آزکابان و شاهزاده دورگه میخوره که خودم شاهزاده دورگه رو بیشتر دوست دارم.انصافا قشنگ بود.

  5. هری پاتر و زندانی آزکابان
    یه چیزی هم بگم
    من در کل انقدر فیلم های هری پاتر رو میبینم که خواهرم که لپتاپ مال اونه هی بهم میگه: از آخر کاری میکنی که این هری پاتر رو حذف کنم

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری مشخص شده‌اند *