می‌توانید جوان‌ترین جستجوگر قرن باشید؟ مهاجمی در رقابت با آنجلینا جانسن باشید؟ یا اینکه مثل الیور وود پادشاه دروازه‌بانان شوید؟ اجازه دهید امتحانات کوییدیچ را آغاز کنیم!

اگر تشنه‌ی ماجراجویی هستید باید جستجوگر شوید

جستجوگرهای مشهور: ویکتور کرام، گلینس گریفیتز، هری پاتر و چارلی ویزلی
هدف جستجوگر: گرفتن گوی زرین زودتر از جستجوگر تیم مقابل

اگر این خصوصیات را دارید، جستجوگر موقعیت مناسبی برای شما در کوییدیچ می‌تواند باشد… اگر می‌توانید تحت فشار خونسردی خود را حفظ کنید و هرگز از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنید. از نظر فردی هم اگر عاشق این هستید که در مرکز توجه دیگران باشید و در عین حال باور دارید که به عنوان بخشی از یک تیم می‌توانید به موفقیت معنی‌دارتری برسید. اغلب جزئیات کوچکی را توجه می‌کنید که افراد دیگر متوجه نمی‌شوند و زمانی که مسیر رو به جلو نامشخص است به غریضه‌ی خود اعتماد می‌کنید. در مواجهه با خطرات فیزیکی جسور و شجاع هستید و هرگز رویای قرار گرفتن در مسیر دیگری را در سر نمی‌پرورانید.

اگر بازیکن گل محوری هستید باید مهاجم شوید

مهاجمین مشهور: جینی ویزلی، دراگومیر گرگویچ، آنجلینا جانسن، کیتی بل
هدف مهاجم: پرتاب توپ سرخگون به داخل یکی از سه حلقه گل

اگر این خصوصیات را دارید، مهاجمی موقعیت مناسبی برای شما در کوییدیچ می‌تواند باشد… اگر بازیکن تیمی هستید و هنگام تلاش برای رسیدن به یک هدف مشترک احساس رضایت می‌کنید. اغلب موقعیت‌ها را سریع درک می‌کنید و غالیا با موفقیت به نتیجه خاصی می‌رسید. زیر فشار نمی‌شکنید اما ترجیح می‌دهید بخشی از یک مسئولیت را با تعدادی دیگر از افراد منتخب و قابل اعتماد عهده‌دار شوید. وقتی سر پا هستید خیلی عالی فکر می‌کنید و از چالش هراسی ندارید. از زیر کار سخت فرار نمی‌کنید و اگر اوایل کار به موفقیتی هم نرسیدید روحیه‌ی خود را از دست نمی‌دهید و دوباره و دوباره تلاش می‌کنید. برای شما موفقیت ارزشی ندارد مگر اینکه آن را با دیگران شریک شوید.

اگر از خود گذشته هستید باید دروازه‌بان شوید

دروازه‌بانان مشهور: الیور وود، رونالد ویزلی، بری رایان، کورمک مک‌لاگن
هدف دروازه‌بان: محافظت از حلقه‌ها در برابر مهاجمین گل‌زن

اگر این خصوصیات را دارید، دروازه‌بانی موقعیت مناسبی برای شما در کوییدیچ می‌تواند باشد… اگر منطق شما «همه چیز یا هیچ چیز» است و حد وسطی ندارید. همه چیز را یا خوب می‌بینید یا بد. یا جلوی گل را می‌گیرید یا به آن اجازه ورود می‌دهید – حالت دیگری وجود ندارد. در مقابل سختی مقاومت می‌کنید و تحت فشار و موشکافی‌های دقیق تحمل می‌کنید. بخاطر نفع دیگران حاضرید افتخارات شخصی خود را فدا کنید حتی اگر باعث شود در مرکز توجه منفی (هر چیز غیر مثبتی) قرار بگیرید. وقتی به مرحله‌های آخر مسابقه می‌رسید، همیشه هوای منطقه‌ی خود را دارید. عده‌ای ممکن است شما را به عنوان قهرمان ناشناخته توصیف کنند اما برای شناخت ارزش خودتان نیازی به قدردانی آنها ندارید.

اگر روحی آزاد و پرهیجان دارید باید مدافع شوید

مدافعان مشهور: کوین و کارل براودمور، یونگ جونز، فرد و جورج ویزلی
هدف مدافع: محافظت از بازیکنان تیم با چماق در برابر توپ‌های بازدارنده

اگر این خصوصیات را دارید، مدافع موقعیت مناسبی برای شما در کوییدیچ می‌تواند باشد… اگر به شدت از دوستان خود محافظت می‌کنید و بعضی وقتها آن را به حد شدیدی می‌رسانید. ترجیح می‌دهید به جای تمرکز بر روی اهدافی مشخص، زندگی را همان طور که می‌آید و می‌رود و با جریانش لمس کنید. اگر چالشی در مقابل دیدگان شما قرار بگیرد، چیزی جلودار شما نخواهد بود. بازیکن تیمی هستید اما تا زمانی که به تنهایی در نقش خودتان نباشید از آن لذت نخواهید برد. دوست دارید با موانع جدیدی که سر راهتان قرار می‌گیرد در همان لحظه سر و کله بزنید به جای اینکه از قبل برای آن برنامه‌ای بچینید. مردم بیشتر بخاطر داشتن حالتی بسیار جالب و شوخ شما را غیر قابل پیش‌بینی می‌نامند و هیچ کس نمی‌تواند شما را محدود به فعالیت خاصی کند. فقط یک بار عمر می‌کنید، غیر از این است؟

اگر پوست کلفت هستید باید داور شوید

داوران مشهور: مادام هوچ، حسن مصطفی
هدف داور: پیاده‌سازی قوانین کوییدیچ در شرایطی عادلانه

اگر این خصوصیات را دارید، داوری موقعیت مناسبی برای شما در کوییدیچ می‌تواند باشد… اگر قطب نمای اخلاقی واضح و غیرقابل انکاری دارید و از کمی آسیب دیدن هراسی ندارید. هرگز تحمل تعصب را نداشته‌اید و وقایع را بر اساس حقایقی که رودرروی شما قرار گرفته قضاوت می‌کنید به جای اینکه بخواهید در مورد آن حدسی بزنید، حتی اگر مردم خلاف آن با شما مشاجره کنند. اگر به یک نتیجه‌ی مشخص برسید حتی اگر باعث عدم محبوبیت شما شود از مواضع خود عقب نشینی نخواهید کرد. ضمن اینکه قضاوت هر ورزشی نیازمند پوستی ضخیم است و با توجه به صدماتی که در مورد بعضی از دوران کوییدیچ شنیده‌ایم، در مورد آسیب دیدن هم کاملا جدی هستیم.

اگر سخن‌ور خوبی هستید باید مفسر شوید

مفسرین مشهور: لی جردن، لونا لاوگود، لودو بگمن
هدف مفسر: اطلاع‌رسانی رویدادهای مهم کوییدیچ به جمعیت

اگر این خصوصیات را دارید، مفسری موقعیت مناسبی برای شما در کوییدیچ می‌تواند باشد… اگر ترجیح می‌دهید نظاره‌گر بازی باشید به جای اینکه درگیر آن شوید و در عین حال متوجه تمام اتفاقاتی که میافتد هم باشید. آمار و دانستنی‌ها را دوست دارید و حافظه‌ی خوبی برای به یاد سپاری نام‌ها و صورت‌ها دارید. کلمات مورد علاقه‌ای برای خود دارید و از صدای خودتان خوشتان می‌آید و دیگران هم از شنیدن آن لذت می‌برند. معمولا قابل اعتماد و صادق هستید و اتفاق‌ها را همان‌طور که می‌بینید منتقل می‌کنید. ضمنا حس طنز و شوخی هم دارید و بدتان نمی‌آید در مرکز توجه باشید – حتی اگر بعضی وقتها از در حاشیه بودن هم راضی باشید. و البته قطعا ۱۰۰٪ بی‌طرف هستید.

منبع: سایت رسمی دنیای جادوگری

۳۳ دیدگاه

  1. از اونجایی که از ارتفاع اصلا خوشم نمیاد، برام بهتره یه گوشه بشینم بازی رو تعریف کنم ((:

  2. به نظرم هم جستجوگریم خوبه هم حمله ام
    ولی کدوم یکی میشم
    گل زنیم کمی خوبه اما عاشق ماجرا جویی هستم

  3. من یا گزارشگر یا همون مسفر یا مهاجم
    توی جستجو گری زیاد خوب نیستم با اینکه علاقه دارم بهش
    مدافع هم زور و قدرت زیادی میخواد و خسته کننده است
    داور هم خوبه البته 🙂 همه چیو به نفع اسلیترین تموم میکنم 😉

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری مشخص شده‌اند *