اخبار

طرفداران دنیای جادویی هری پاتر، سلام!

چند هفته‌ پیش خبر آغاز به کار پروژه‌ی جدید تیم دمنتور را به اطلاعتان رساندیم و اکنون زمان رونمایی از این پروژه فرا رسیده است. احتمالا در این مدت برای بسیاری از شما سوال پیش آمده که اصلا مرکز دنیای جادوگری کجاست؟ چه تفاوتی با دمنتور دارد؟ چه برنامه‌هایی برای آن داریم؟ و سوالاتی از این قبیل. به همین دلیل تصمیم گرفتیم پست بازگشایی این وب‌سایت را به شکل پرسش و پاسخ طراحی کنیم. در ادامه سعی کرده‌ایم به کلی‌ترین سوالات راجع به مرکز دنیای جادوگری پاسخ دهیم، اما مطمئنا این سوالات تنها قطره‌ای از دریای سوالات شماست. بنابراین اگر سوالی در ذهن دارید که به آن پاسخ داده نشده، در بخش نظرات مطرحش کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.

دمنتور چی می‌شه؟

مرکز دنیای جادوگری کاری از تیم دمنتور است، اما همان‌طور که چند ماه پیش به اطلاعتان رساندیم، دمنتور به پایان راهش رسیده. البته همچنان آرشیو این وب‌سایت عزیز در آدرس dementor.ir در دسترس خواهد بود و می‌توانید از تاریخچه‌ی مطالبش استفاده کنید.

اما اگر بچه‌های دمنتور در آینده نیاز به شروع فعالیت مجدد را احساس کنند، این اتفاق خواهد افتاد و هر دوی این سایت‌ها در کنار هم به روز می‌شوند.

چرا به جای افتتاح سایتی جدید، همون دمنتور رو ادامه ندادین؟

در این چند هفته‌ای که خبر از افتتاح مرکز دنیای جادوگری دادیم، بیشترین سوالی که از ما پرسیده شده این است: چرا دمنتور را ادامه ندادید؟ پس اجازه دهید که از تصمیم‌مان دفاع کنیم.

دمنتور وب‌سایت پرسابقه‌ای است و طی ۱۴ سالی که از عمرش می‌گذرد مطالب فراوانی از جمله خبر، مقاله، داستان و… در آن منتشر شده است. در این ۱۴ سال دمنتور آن‌قدر رشد کرده و شبیه به درختی تنومند با ریشه‌های بسیار قدرتمند شده که گرچه نیاز به اصلاح دارد، اما اصلاح آن کار حضرت فیل است.

چند سال است که به فکر اصلاح دمنتور هستیم. مطالب دمنتور از نظر دسته‌بندی چندان منظم نیست و بسیاری از مطالب تاریخ مصرف‌شان گذشته و اکنون کاربردی ندارند و برای کسانی که تازه با دنیای هری پاتر آشنا می‌شوند چندان جذابیت ندارند. شاید بهتر باشد دمنتور فعلی را به «اتاق ضروریات» تشبیه کنیم که هر چیزی را می‌توان در آن یافت، اما پیدا کردن چیزی در آن کار چندان راحتی نیست.

اصلاح دمنتور با توجه به حجم بالای مطالب آن‌قدر کار سختی بود که جرأت نمی‌کردیم سمتش برویم. به همین دلیل پس از مطرح شدن ایده‌ی تأسیس وب‌سایتی جدید در تیم دمنتور از آن استقبال شد.

سعی کرده‌ایم که مرکز دنیای جادوگری را با استانداردهای روز کلید بزنیم و به نحوی آن را گسترش دهیم که در آینده نیز مطالب و خدماتش کهنه نشوند، ساختاری گیج‌کننده نداشته باشد، کاربر بتواند در کوتاه‌ترین زمان به بهترین نتایج ممکن برسد و پاسخگوی نیازهای علاقه‌مندان پیشین دنیای هری پاتر و تمام نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالانی باشد که تازه با این دنیا آشنا می‌شوند.

انجمن دمنتور خیلی طرفدار داشت. دوباره بازش می‌کنین؟

انجمن یکی از محبوب‌ترین بخش‌های دمنتور بود و هنوز بسیاری از کاربران ما درخواست بازگشایی دوباره‌اش را دارند. اما حقیقت آن است که مدیریت و رسیدگی به انجمن و تلاش برای پویا نگه داشتن آن هم انرژی و هم وقت زیادی نیاز دارد (که در حال حاضر هیچ‌کدامش را نداریم) و خروجی چندان ماندگاری ندارد. پس خیر، قصد بازگشایی انجمن را نداریم اما طرح‌هایی داریم که اگر به مرحله‌ی اجرا برسند می‌توانند تا حدودی فضای انجمن را برایتان شبیه‌سازی کنند.

توی شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت دارین؟

بله! مرکز دنیای جادوگری در محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی فعال است. از جمله:

در اینستاگرام با نام کاربری wizardingcenter فعالیت می‌کنیم. تمرکز حساب اینستاگرام ما روی انتشار تصاویر، فیلم‌های کوتاه، تصاویر ارسالی شما و موارد این‌چنینی است.

در توییتر با نام کاربری wizardingcenter فعالیت می‌کنیم. تمرکز حساب توییترمان روی بازنشر نقل‌قول‌ها و تکه‌های جذاب و خاطره‌انگیز از مجموعه‌ی هری پاتر است.

در تلگرام با نام کاربری wizardingcenter فعالیت می‌کنیم. کانال تلگرام در واقع پرتال خبری و اطلاع‌دهنده‌ی انتشار مطالب جدید سایت است.

مرکز دنیای جادوگری در یوتیوب و آپارات کانال منحصر به فردی ندارد و همچنان از همان کانال‌های دمنتور (یوتیوبآپارات) استفاده می‌کنیم.

همکار نمی‌گیرین؟ چطور می‌تونیم بهتون کمک کنیم؟

ما همیشه روی کمک کاربرانمان حساب می‌کنیم، اما تیم دمنتور فعلا عضو جدیدی نمی‌پذیرد. البته برنامه‌هایی برای کمک گرفتن از علاقه‌مندان به همکاری داریم که در آینده بیشتر راجع به آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم. فعلا با معرفی ما به دوستان هری پاتری‌تان، بازنشر مطالبمان و ارائه‌ی پیشنهادات و انتقادات به ما کمک کنید.

چطور باهاتون در تماس باشیم؟

از چند طریق می‌توانید با ما در ارتباط باشید:

  • ایمیل info@wizardingcenter.com
  • دایرکت اینستاگرام. ما تمامی دایرکت‌های شما را می‌خوانیم، اما به علت درگیری‌های روزمره‌مان ممکن است این اتفاق با کمی تأخیر اتفاق بیفتد. اما مطمئن باشید که تمامی دایرکت‌هایتان خوانده می‌شود و از پیشنهادات و انتقادات‌تان استقبال می‌کنیم.
  • تمامی نظرات‌تان پای مطالب سایت به دقت خوانده می‌شود.

سوال دیگری دارید که به آن پاسخ نداده‌ایم؟ در بخش نظرات همین مطلب مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم!

با آرزوی روزهایی جادویی

تیم مدیریت دمنتور و مرکز دنیای جادوگری

۳۷ دیدگاه

    1. مرکز دنیای جادوگری

      آیا باید محدود به پاتر باشه ؟؟

      بهتر نیست بخش هایی برای گسترش دنیای جادو داشته باشین ؟؟

      تمام پاتری ها هنوز علاقه به جادو دارن و در فیلم ها، کتب و داستان ها به دنبال جادو میگردن

      من بشخصه عاشق داستانای پاترم ولی در کنارش و از نبود،و تموم شدن،کتاب ها و فیلم ها رو به وارکرفت، ارباب حلقه ها،ویچر و اغلب کتاب ها و فیلم ها وبازی های جادویی رو اوردم تا حس نیاز درونمو بتونم سیراب کنم

      واقعا سایت تکمیل شده انصافا دستمریزاد به اینهمه زحمت و مدیریت و عشق البته

      ولی باید قبول کنیم هری مثل چند،سال پیش که قلب تپنده داشت برای ادامه داستان رو بخاطر اتمام داستانش مثل قبل نیست

      فیلم جانوران شگفت انگیز همه هر دو سال میخاد بیاد و نمیتونه حتی حای هری رو بگیره

      بهتر نیست قلب تپنده دنیای جادو رو از محدودیت،خارج کنیم ؟

      بنظرم دنیای جادو نباید هیچ محدودیتی داشته باشه بلکه باید تمام جاذو های دوران رو در خودش بگنجونه که کاملا تموم ایرانیارو از جادو، بینیاز کنه،کسی قلبش میتپه برای جادو با سایت مرکز دنیای جادو باید قلبش سیراب شه

      ممنون میشم نظر بدید و نظرتونو بدونم
      با احترام فراوان ❤

      1. خب اینجا یه مدرسه ی جادوگری که واقعا توش جادو یاد داده بشه نیست. فقط یه سایته فانتزیه که تمام مطالبش حول یه نقطه به اسم هری پاتر و دنیاش میچرخه…

  1. سلام. بچه‌های سابق دمنتور و ویزاردینگ خسته نباشید. به امید اینکه حداقل چهارده سال این سایت به کارش ادامه بده.

  2. کلی خسته نباشین ممنون از همه زحمتایی که میکشین.
    امیدوارم اون انجمن یا حالا یه چیزی شبیه بهش زودتر راه اندازی بشه که خیلی دل تنگیم.
    با آرزوی موفقیت.

  3. سلام به اعضای تیم دمنتور واقعا بهتون خسته نباشید میگم که تا اینجا پیش رفتید و امیدوارم موفق باشین❤

  4. سلام خداقوت
    باوجود اینکه انجمن یه سری خوبیم داره ولی من از تصمیم شما در خصوص انجمن موافقم چون بنظرم الان شاید اولش خیلی ها شور داشته باشن ولی رفته رفته انجمن تبیدل به یه مکان سوت و کور همراه با حجم زیادی از اطلاعات می شه که هم مدیرتشو سخت می کنه هم ارشیو کردن و پاک کردن مطالب بی فایده
    بنظرم انجمن رو بی خیال بشید با قدرت رو کار های نواورانه دیگه تمرکز کنید ممنون

  5. تا به حال سایت ها و کانال های زیادی دیدم که در زمینه هری پاتر فعالیت می کردند و می کنند . دمنتور با اختلاف بهترین سایت بود . امیدوارم ویزاردینگ سنتر بتونه به همان خوبی و حتی بهتر از اون باشه . از همه شما متشکرم . زحمتی که برای این سایت میکشید برای ما ارزش خیلی زیادی داره .
    با آرزوی موفقیت . ♥⁦

  6. چه خوب موقعی برگشتید؛ مثل زمانی که هری، هرماینی و رون از همه دور بودن و یهو تونستن موج رادیو رو تنظیم کنن! :)♡

  7. ممنون از زحماتتون و اینکه تونستید این سایت رو درست کنید . امیدوارم این سایت به کارش ادامه بده تا
    Always

  8. اگه امکانش هست امکان مشاهده پروفایل کاربران و چت روم رو اضافه کنید تا به همون هدف شبیه سازی فضای انجمن که تو مطلب اشاره کردید برسیم:)

  9. از صمیم قلب همه ما پاتر هد ها ازتون ممنونیم که وقت گذاشتین و میزارین تا چنین محیطی رو فراهم کنین . خدا خیرتون بده . امیدوارم موفق باشین و تا میتونید به کارتون ادامه بدین . ❤
    همونطور که حضرت آلبوس دامبلدور بزرگ گفت :
    ? After all this time
    …Always

  10. ادمین عزیز سال هاست دنبال میکنم و از طرفدارای سخت دمنتور بودم و هستم و البته مرکز دنیای جادوگری

    میبینم همه خواهان فضایی بشکل انجمن سابق هستن

    آیا نمیشه گروهی تشکیل داد که همه اهل دلا و همه جادوگرا بتونن باهم در ارتباط باشن و باهم به صحبت و مشورت بپردازن ؟؟

    میدونم مدیریت سخته چون خودم گپ چند کایی دارم ولی میشه مدیریت کرد باور کنین
    ولی اینهنه عشق باید یه جایی برای گفتگو داشته باشن
    تقاضا دارم چاره ای بیاندیشید مدیر محترم

  11. همین که برگشتید و به هر نحوی جادو رو زنده نگه میارید قابل تحسینه. به عنوان کسی که از ۱۰ سالگی اینجا بوده و شش سال تمام کودکی و نوجوانیشو توی دمنتور گذرونده برگشت سایت و حال و هواش به هر نحوی باعث خرسندیه=}….

    1. آموزش مواردی که سوال فرمودید در بخش آموزش‌های همین سایت موجوده.

      1. من کاری گفتید رو کردم و کاربری ساختم اما داخل پروفایلم تصویری به اون شکل نبود که بتونم روش گزینه‌ای بزنم فقط دوتا عبارت بود که برای توضیحات چوبدستی میبایست در پروفایل تغیراتی ایجاد میکردم و مشخصات رو وارد میکردم داخل خود پروفایل هم فقط میشئ مشخصات گروهبندی و یا چوبدستی رو وارد کرد ولی چیزی نداشت که بشه باهاشون تست داد

        1. برای ایمیل‌مون یک اسکرین‌شات از تصویر پروفایل‌تون بفرستید لطفا

  12. واقعا ممنون که انقدر فعال هستید دیگه حتی قسمت های بعدی هری پاتر ۱ رو نمیذارید خب چرا سایت زدین دمنتور فعال تر بود

    1. توی سایت ما یا ویزاردینگ ورلد؟ لطفا با ایمیل ما یا دایرکت اینستا در تماس باشین تا راهنمایی‌تون کنیم

  13. لحظه هایی در زندگی هست که انسان از انجام کاری پشیمون میشه یا وقتی رو که صرف چیزی کرده هدر رفته میدونه ، پس از حدود ده بار دوره کردن تمامی کتابهای هری پاتر و پس از بیست سال آشنایی با هری ،رون و هرماینی هنوز که هنوزه یاد اولین آشناییم با کتاب و انتظار چاپ جلدهای جدید غبار حسرت و غم به دلم میشونه . نه تنها ناراحت نیستم بلکه هری پاتر رو جز معدود محتوایی میدونم که به طور کامل روحم رو تسخیر میکرد و فرصتی برای زندگی در دنیایی تماشایی و حماسی و نفسگیر بهم میداد.
    کتابهای رولد دال عزیز ،آگاتا کریستی، سیدنی شلدون،دنیل استیل ، مجموعه ارباب حلقه ها و هابیت و مخصوصا سیلماریلیون ، نغمه یخ و آتش ، مجموعه رامای آرتور سی کلارک ، مجموعه های امپراطوری و بنیاد آیزاک آسیموف و … برای من مثل دفترچه خاطرات تام ریدل بودن. با باز کردنشون اراده ای برام باقی نمیموند که ببندمشون و تا آخرین قطره روحم رو بداخل کاغذ و جلد کتاب نمیکشوندن ول کنم نبودند .انگار نویسنده همانند تام سعی داشت با استفاده از علاقه و توجه خواننده خودشون در ورای سالها و روزگار زنده داره .
    خداحافظ روزگار خوش نوجوانی .روزگاری که سم روزمرگی و مشکلات زندگی ، هنوز به رویاهامون آغشته نشده بود . خداحافظ کودک بازیگوش درونم .

  14. سلام ، پشت صحنه بوسه هری و هرماینی کجا هست ؟
    من هرجا گشتم نبود اگر امکانش هست شما قرار بدین

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری مشخص شده‌اند *