اخبار

تهران- ایرنا–  «سفیدی مرگبار» چهارمین جلد از پنج‌گانه پلیسی جی کی رولینگ خالق «هری پاتر» به فارسی ترجمه و وارد بازار کتاب شد.

جی کی رولینگ ۵۴ ساله با کتاب هری پاتر و فیلم‌های ساخته شده از آن، میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان دارد. او پس از تجربه موفق کتاب‌های هری پاتر، با نام مستعار رابرت گالبریث ( Robert Galbraith ) مجموعه پلیسی و جنایی را آغاز کرد.

وی در مصاحبه‌ای دلیل استفاده از نام مستعار مردانه‌اش را فاصله گرفتن از نویسنده فانتزی‌نویس و شناخته شده اعلام کرده است.

داستان‌های مجموعه کورمورن استرایک (Cormoran Strike) شرح وقایع پرونده‌های جنایی استرایک و دستیارش رابین الاکوت است. کورمورن استرایک بازرس ویژه‌ ارتش انگلیس است که در آخرین ماموریتش در افغانستان معلولیت و از دست دادن یک پاست. چهار جلد این مجموعه از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ منتشر شده‌اند و جلد پنجم نیز احتمالا امسال منتشر خواهد شد. و اما ماجرای سفیدی مرگبار:

با مراجعه‌ جوان روان‌پریشی به نام بیلی به دفتر کورمورن استرایک، برای تقاضای کمک در زمینه‌ بازرسی، جنایتی که گمان می‌کند در کودکی شاهدش بوده است، آرامش ذهنی استرایک به هم می‌ریزد. اگرچه بیلی آشکارا مبتلا به بیماری روانی است و نمی‌تواند جزئیات عینی چندانی را به یاد بیاورد، صمیمیت انکارناپذیری در شخصیتش و ماجرایی که بازگو می‌کند، وجود دارد. اما پیش از آن که استرایک بتواند پرسش‌های بیش‌تری مطرح کند، بیلی با هراسی ناگهانی پا به فرار می‌گذارد.

استرایک و رابین الاکوت، دستیار سابق و شریک کنونی‌اش، در تلاش برای کشف حقیقت ماجرای بیلی، راه پر پیچ و خمی را پیش می‌گیرند که از پس‌کوچه‌های لندن می‌گذرد، تا مخفیگاهی در دل پارلمان پیش می‌رود و به عمارت زیبا اما شرارت‌آمیزی در مناطق روستایی می‌رسد.

در مسیر هزارتو وار این بازرسی، زندگی خود استرایک نیز چندان هموار و خالی از دردسر نیست: شهرت نوظهورش در مقام کارآگاه خصوصی، دیگر به او اجازه نمی‌دهد مثل سابق به فعالیت‌های پشت صحنه بپردازد. از سوی دیگر، ارتباطش با دستیار سابقش تیره و تارتر از هر زمان دیگر است. وجود رابین در عرصه‌ حرفه‌ای برای استرایک بی‌نهایت ارزشمند، اما رابطه‌ شخصی‌شان بسیار پیچیده و مستلزم دقت و ملاحظه‌ بسیار است.

سفیدی مرگبار که در آغاز همه فصل‌ها نقل قولی از نمایشنامه روسمرس‌هولم (Rosmersholm) از نویسنده نروژی هنریک ایبسن را دارد، اینگونه آغاز می‌شود:

اگر فقط قوها روی آب سبزه تیره دریاچه کنار هم شنا می کردند، این عکس شاهکاری میان تمام آثار حرفه‌ای عکاس مجالس ازدواج می‌شد.

هیچ دلش نمی خواست وضعیت عروس و داماد را تغییر بدهد چون نور ملایم زیر سایه درخت‌ها عروس را با موهای باز حلقه حلقه طلایی متمایل به قرمز درست مثل فرشته‌های دوره پیشارافائلی کرده بود و برجستگی گونه‌های همسرش را دو چندان می‌کرد. به یاد نداشت پیش از آن برای عکاسی از زوجین به این زیبایی و برازندگی قراردادی بسته باشد. آقا و خانم متیو کالیف هیچ نیازی به ترفندهای ماهرانه نداشتند… صفحه ۹

سفیدی مرگبار را کتابسرای تندیس با ترجمه ویدا اسلامیه در ۹۱۲ صفحه و شمارگان هزار نسخه منتشر کرده است.

آوای فاخته، کرم ابریشم و رد پای شیطان عناوین سه جلد نخست رمان‌های جنایی رولینگ هستند. کتابسرای تندیس هر سه عنوان را با ترجمه اسلامیه مترجم کتاب‌های هری پاتر منتشر کرده است.

۲۳ دیدگاه

  1. اونجور که رولینگ تو مجموعه هری پاتر با گذاشتن معماهایه مختلف ب کتاب هیجان و لذت بخشید بنظرم این مجموعه جنایی-معمایی هم ارزش خوندن داره ولی چقد گرونه قیمتش… کاش مجازیشو قرار میدادن با قیمت کمتر میخریدیم…

  2. صددددووووو بببیییسستتتتت هههززاارررر تتتومممننن؟!؟! چه خبره فقط نهصد صفست
    خدایی تندیس خیلی قیمتاش گرونه
    من دلم میخواست بخرم کتابارو ولی نشد
    هر ده روز یه بار دارین پیام میزارینا
    ولی یه قسمت از سریالش رو دیدم و خوشم اومد
    لطفا بیشتر پیام بزارین

  3. یکی نیست به اینا بگه برادر تو این اوضاع گرونی و کرونا کتاب چاپ کردنت چی بود ؟ به خدا اینا رو میشه مثل کل دنیا مجازی خوند.
    حالا چاپم کردی این با این قیمت! 😐
    من نمی دونم ۱۳۰ هزار تومن خرج چی این کتاب شده 🙁

  4. نشرای دیگه همه جنس ورق رو عوض کردن ک قیمتو کمتر ببرن بالا ولی تندیس هنوز داره رو ورق سفید معمولی میزنه ک نسبت ب بقیه ورقا سنگین تر و گرون تره
    آخه این چ کاااااریه ⁦☹️⁩⁦☹️⁩

    1. آره منم میخواستم عوض اینکه روزی ده تا امتحان بدم بشینم رمانای استرایک رو بخونم
      وای چون واقعا گرونه آدم پشیمون میشه
      الانم که کوییدیچ در گذر زمانو ندارن میخواستم بخرم:((((((((((((((((((
      خانوم اسلامیه هم واقعا دیر چاپش کردن
      الان دیگه کتاب ۵ همین مجموعه انگار داره به پایانش نزدیک میشه اونوقت ۴ تازه تو ایران چاپ شده :/

  5. سیاسی نکنین دیگه خخ
    وای چقدر خوب یه خبر جدید
    به رولینگ نمیاد کتابای جنایی بنویسه 😐
    خخ
    اخه چرا دیگه تخیلی جادوگری نمینویسه؟رولینگ برای نوشتن کتابای جادوگری درست شده

  6. ای کاش یک کتاب دیگه از هری پاتر بنویسه
    واقعا منتظرم دیگه انقد فیلم هاشو دیدیم و کتاباشو خوندیم خسته شدیم منتظر داستان جدید هستیم. کتاب آخرش که فیلمی ازش ساخته نشده است هم کتاب قشنگیه ولی حیف به قلم رولینگ نیست
    ما به جلد بعد هری پاتر نیامندیم

    1. کتاب های هری پاترش خیلی گرونه (که خب معلومه وقتی تقاضا زیاد باشه قیمتم زیاد میشه… در ثانی یجورایی بخاطر ترجمه خانم اسلامیه، عرضه کننده انحصاری هم محسوب میشه =”)
      اما کلا نشر خوبیه… تالیفی هاش که خیلی خوبه و به ایده های نو بها میده =)

  7. خخخ هیچ کس همون فرزند نفرین شده رو نداره
    ولی دیگه کی میاد از روی کتاب بخونه؟
    نمیشه کتابسرای تندیس چاپ نکنه
    واقعا چرا این کارو با ما ایرانیا میکنن،گرون فروش ترین کتابسرا بهترین کتابارو داره 🙁
    هعییییییی

  8. اگه نمایشگاه کتاب تهران باز بود میشد کتابو یه ذره ارزون تر گرفت… ولی فک کنم ارزون تره این کتاب قیمتش ۱۰۰ تومان باشه ک بازم گرونه…تازه بن کتابمون هدر میرفت به خاطر یه کتاب…

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری مشخص شده‌اند *