اخبار

سایت رسمی دنیای جادوگری در خبری اعلام کرد: کتابی که بسیاری از طرفداران منتظرش بودند رسما در راه است. سالنامه جادوگری هری پاتر، اولین کتاب مکمل رسمی مجموعه کتاب‌های هری پاتر از جی.کی.رولینگ، واکاوی دانشنامه‌ای از داستان‌هایی که می‌شناسید و دوست دارید است که در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر ۱۴۰۲) منتشر خواهد شد. با ما به درون کتاب نگاهی بیندازید.

بخش کودکان انتشارات بلومزبری با افتخار سالنامه جادوگری هری پاتر را معرفی می‌کند. کتابی جدید و پر از رنگ و لعاب برای تمام خانواده تا بیشتر از همیشه به عمق دنیای جادوگری بروید. افراد خارج از ایران کتاب را از اینجا می‌توانند پیش‌خرید کنند.

این کتاب به وسیلهٔ بلومزبری در انگلستان و اسکلاستیک در آمریکا در اکتبر ۲۰۲۳ (مهرماه ۱۴۰۲) منتشر خواهد شد و یک مجموعه تصویری با طراحی‌های تمام رنگی است که با انواع جزئیات جادویی دربارهٔ داستان‌های هری پاتر پر شده است – بعضی از آن‌ها را شاید بدانید و بعضی را نه، همه آن‌ها با تصاویر جدید و زیبا توسط هفت هنرمند با استعداد، پیتر گُوز، لوئیز لاکهارت، ویتونگ مای، الیا موزا، فام کوانگ فوک، لوی پینفولد و تومیسلاو تومیچ به تصویر درآمده است.

در این کتاب که به قدردانی از مجموعه کتاب‌های شگفت‌انگیز جی.کی.رولینگ تهیه شده، می‌توانید انتظار جدول‌ها، نقشه‌ها، لیست‌ها، خط‌های زمانی‌ها، راهنمای‌های کارآمد، نقل قول‌های محبوب، اینفوگرافیک‌های شاد و بسیاری موارد دیگر را داشته باشید. حتی ما هم به عنوان متخصصان دنیای جادویی شما، چند مسأله جدید را یاد گرفتیم!

اینجا هفت بخش شگفت‌انگیز کتاب برای شما معرفی شده تا به آن‌ها نگاهی بیندازید.

۱. هیچ جورابی از قافله عقب نخواهد ماند

دنیای جادویی یک چشم‌انداز بصری تمام عیار است و این کتاب با عشق و حواس‌جمعی تمام جزئیات کوچک آن را ستایش و بررسی می‌کند؛ مانند این صفحه (ترسیم شده توسط لوئیز لاکهارت) که برخی از لباس‌های مورد علاقه‌مان را نشان می‌دهد. از لحظات خاطره‌انگیز مربوط به مد جادویی با نظریات جدید از جامه‌های شخصیت‌های مورد علاقه‌مان لذت ببرید، از جامپرهای خانم ویزلی گرفته تا جوراب‌های دابی. البته همه افراد سلیقه‌ای متفاوت دارند، به ویژه روبیوس هگرید و آن لباسش (کت و شلوار قهوه‌ای پر از مو) برای مناسبت‌های رسمی!

علاوه بر لباس، صفحات دیگر کتاب شما را برای مطالعه عناوین کتاب‌ها به کتابخانه هاگوارتس می‌برد، اطلاعاتی از یک سری آفت‌های خانگی در دنیای جادویی را نشان‌تان می‌دهد و “خوردنی‌های شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها” ممکن است باعث گرسنگی شما شده و فهرستی جامع از غذاهای متنوع جادویی را هم تقدیم‌تان می‌کند!

۲. خودتان را به مکان‌های جادویی منتقل کنید

چقدر خوب می‌شد که خیلی راحت بتوانی روی یک دیوار آجری به‌ظاهر بی‌فایده ضربه بزنی و خودت را در کوچه دیاگون پیدا کنی. خب، سالنامه تمام تلاش خودش را کرده تا شما را به آن‌جا ببرد و حتی بتوانید به داخل برخی از محبوب‌ترین مغازه‌ها هم دعوت شوید. در اینجا یک چیدمان صورتی لذت‌بخش (که توسط اولیا موزا جمع‌آوری شده است) را از فروشگاه شوخی‌های ویزلیز ویزز (فروشگاه شوخی‌های ویزلی‌ها) که بزرگتر از فروشگاه واقعی فرد و جرج است را می‌بینیم. برخی از خارق‌العاده‌ترین خلاقیت‌های آن‌ها مانند چاشنی‌های شیطنت‌آمیز دیکوی و مجموعه‌ای رنگارنگ از خوردنی‌های اسکیوینگ اسنک‌باکس هم در این تصویر نمایش داده شده.

این فقط یکی از پنجره‌های فروشگاه است که به آن نگاه می‌کنیم. بقیه کتاب شما را به سایر محل‌های جادویی دعوت می‌کند، مانند گرینگاتز، وزارت سحر و جادو، خانه گریمولد، بارو (پناهگاه) و البته خود هاگوارتس. مرلین می‌داند چگونه این قلعه بزرگ را در این کتاب جا داده‌اند، اما مطمئن هستیم که یک یا دو جادوی گسترش‌پذیر به کمک آن‌ها آمده…

۳- با استفاده از نقشه‌های کارآمد، بدون راهنما به تور بروید – شامل راهنمای شگفت‌انگیزی برای هاگوارتس

گاهی اوقات همه ما گم می‌شویم و در دنیای جادویی، این اتفاق بیشتر از همیشه رخ می‌دهد. البته خوشبختانه، این کتاب به ما کمک می‌کند و ما را به چندین مکان کلیدی داستان می‌برد. در بالا، هنرمند کتاب سالنامه، پیتر گُوز، جای شلوغی که به نام قلعه هاگوارتس می‌شناسیم را به یک نقشه مفید تبدیل کرده است. او طبقه‌بندی کامل طبقات و راه‌های پنهان قلعه هاگوارتس را نشان می‌دهد.

به این صفحه دقت کنید تا موقعیت برج‌ها و اتاق‌ها را کشف کنید، تصویر دقیق هر طبقه از هاگوارتس را ببینید (که طبقه سومش حتما با نگهبان فلافی مشغول شده) و حتی جایگاه تصویرها و مجسمه‌های خاصی را که یکی از آن‌ها لاکلن است و دیگری ویولت، که رفیق پایه‌ی نوشیدنی خوردن‌های خانم چاق بود را می‌توانید پیدا کنید. حتی می‌توانید پله‌ای که هری در شب‌هایی که داخل هاگوارتس گردش می‌کرد و آنجا گیر افتاد را پیدا کنید و همچنین از مدت زمان رسیدن به مناطق خاص هم مطلع شوید (از سالن ورودی تا برج شمالی حدوداً ده دقیقه طول می‌کشد!).

این لحظات تصویری کوچک هم خنده را بر روی لبان شما می‌آورد، به ویژه اگر با آن‌ها از قبل آشنا باشید. به عنوان مثال، تصویر کوچکی از یک سبد میوه وجود دارد که خیلی ویژه است (اگر بدانید از چی داریم حرف می‌زنیم!) و بافت نقاشی بارناباس بارمی نیز به داستان عجیب و غریب یک جادوگر اشاره دارد که یکبار تلاش کرده تا به ترول‌ها باله آموزش دهد. ببینید چه چیزهای دیگری را می‌توانید پیدا کنید!

اگر بخواهید برای ساعت‌ها و ساعت‌ها روی این صفحه زل بزنید، شما را مقصر نمی‌دانیم.

۴- اطلاعات هری پاتری خود را تا ۱۱۲ درصد بالاتر ببرید!

فکر می‌کنید که همه چیز درباره هری پاتر را می‌دانید – اما ناگهان کسی از شما می‌پرسد هسته چوبدستی جادوگری ریموس لوپین چیست. بله، زندگی جلوی چشمانتان به‌سرعت رد می‌شود. (و اگر می‌خواهید بدانید، باید بگوییم که موی تک شاخ است.) خوشبختانه، سالنامه آماده خدمت است و می‌تواند تمام جزئیات جذاب را درباره هری پاتر ارائه دهد تا در مهمانی بعدی هری پاتری شما محبوب بقیه شوید. برای مثال، نگاهی به این صفحه کنید که توسط ویتونگ مای تصویرسازی شده است و هسته‌های چوبدستی‌های جادویی شخصیت‌های کلیدی داستان هری پاتر که مستقیماً از سوابق فروش‌های آقای الیوندر آمده را بررسی می‌کند. هسته‌های چوبدستی دیگری در اینجا وجود دارد که از آنها خبر نداشتید؟

۵- خط زمانی لحظات مورد علاقه خود را با جزییات کامل مرور کنید

با استفاده از خط زمانی‌های جامع این کتاب، به مرور صحنه های مورد علاقه خود از داستان های هری پاتر بپردازید، از جمله پایان بخش‌های مربوط به ساعت زمان معروف در هری پاتر و زندانی آزکابان که توسط تومیسلاو تومیچ تصویرسازی شده است. سفر در زمان همیشه پیچیده است، به طوری که حتی کمترین تغییر ممکن است دوره تاریخی را تغییر دهد، بنابراین از این ثبت وقایعی که درست شده خیلی خوشحالیم چون باعث می‌شود که رویدادها را به دقت بتوانیم به خاطر بیاوریم و بفهمیم هری و هرماینی چگونه موفق شدند ماموریتشان را به پایان برسانند. فقط تصور کنید، اگر قمقمه شیر هگرید نمی‌شکست، آن وقت پایان داستان برای باک‌بیک (کج منقار) ممکن بود متفاوت شود.

همچنین می توانید در پی مسیرهای دیگر تاریخ جادویی بروید؛ به عنوان مثال، می‌توانید تمام امتیازهای خانه‌های هاگوارتس در سال اول هری، رون و هرماینی که به دست آوردند یا از دست دادند را در آن ببینید، درباره ایجاد ارتش دامبلدور اطلاعات جدید بگیرید و یک تاریخچه کوتاه از کوییدیچ در گذر زمان بخوانید.

۶- به دنبال لذت‌های پنهان بگردید

صفحات سالنامه را با سرعت ورق نزنید، زیرا در سراسر کتاب، تعدادی نکته‌های مخفی و طراحی‌های کوچک پنهان شده‌اند. در حالی که آموزش جادویی خود را گسترش می‌دهید، به دنبال هورکراکس‌های (جان‌پیچ) پنهان، صورت‌های فلکی و یادگاران مرگ باشید. حتی طرح بعضی صفحات خاص، مانند متون نقل قول از شخصیت‌ها، غنی از اطلاعات است – طراحی این صفحه از طرف فام کوانگ فوک، شبیه ساعت جیبی طلایی دامبلدور کشیده شده که با سیارات فرشتگانی برجسته شده است. به یاد دارید که آن را در فیلم هری پاتر و سنگ جادو دیدیم؟ بله، ما نیز باید به خاطر بیاوریم!

۷- تفسیرهای تصویری جدیدی را کشف کنید

هفت هنرمند با استعداد از سراسر جهان در این کتاب شرکت کرده‌اند، از جمله برخی از محبوبترین هنرمندان تصویرساز هری پاتر مانند لوئی پینفولد و تومیسلاو تومیچ که کارشان را ممکن است از نسخه های خانه‌های هاگوارتس و نسخه‌های کتابخانه هاگوارتس به خاطر بیاورید.

هر هنرمند، دیدگاه خلاقانه و خارق العاده خود را به دنیای جادویی جی.کی.رولینگ می آورد. فقط نگاهی به این جشن مصور پاترونوس (سپر مدافع) بیاندازید که توسط لوئی پینفولد به زیبایی تصویرسازی شده و در مورد حیوان نگهبان محافظ مورد علاقه خودتان که با شخصیت‌های هری پاتر هم مرتبط است، اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

و این نکته را فراموش نکنید که همه این‌ها فقط پیش نمایشی کوچک از آنچه در آینده خواهد دید است. امیدواریم شما همانند ما به این گنجینه‌ای از لذت‌های جادویی علاقه‌مند باشید.

کتاب سالنامه جادوگری هری پاتر در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ به صورت جلد سخت منتشر خواهد شد. این کتاب به ۳۴ زبان در سراسر جهان به صورت ترجمه شده منتشر می‌شود. (فعلا خبری از نسخه فارسی نیست)

۹ دیدگاه

  1. یه چند وقتی بود از دنیای هری پاتر دور شده بودم. دیروز تصمیم گرفتم برای تولد یکی از دوست‌های نسبتا پاترهدم یه چندتا ایده از پینترست بردارم و وقتی رفتم توی پینترست و رفتم تو فضای پاتری، یاد سایت شما افتادم و گفتم همینطور تفننی بیام یه سر بهتون بزنم.(آخرین باری که اومده بودم اینجا، پادکست لوموس تازه درست شده بود) هیچی دیگه. واقعا حس میکنم هری پاتر به روحم آسیب میزنه انقدر که میخوام توی دنیاش باشم و همونقدر میدونم که ذنیاش واقعی نیست.
    اِی کاش اگر قرار شد برم بهشت، بفرستنم تو دنیای هری پاتر‌.
    (با اشک و آه برای دوستش نامه‌ی هاکوارتز درست میکند)

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری مشخص شده‌اند *