پیش از این هکتور فاولی، وزیر پیشین سحر و جادو در اوایل قرن ۲۰ به جامعهٔ جادوگری دربارهٔ استفادهٔ قاچاقچیان از پورت‌کی‌ها هشدار داده بود. در آن زمان که گلرت گریندل‌والد در حال قدرت نمایی و جذب طرفدار بود، یکی از روش‌هایی که وزارت سحر و جادوی بریتانیا برای جلوگیری افراد از پیوستن به گریندل‌والد اتخاذ کرد، ممنوع‌الخروج کردن آنها بود. اما چیزی نگذشت که متوجه شدند این روش بسیار ناکارآمدتر از چیزی هست که فکرش را می‌کردند، چونکه جادوگران خیلی راحت با استفاده از پورت‌کی‌ها و یا غیب‌نوردی می‌توانند به هرجایی که می‌خواهند سفر کنند.

اما نکته‌ای که در این رویداد تاریخی وجود دارد این است که، هکتور فاولی وزیر سحر و جادوی وقت دربارهٔ استفادهٔ قاچاقچیان از پورت‌کی هشدار داده بود چیزی که مجددا روز گذشته در کنفرانس خبری کینگزلی شکلبوت تکرار شد. شکلبوت در این کنفرانس اعلام کرد: «متوجه شدیم طی ماه‌های گذشته برخی از اقلام جادویی که ورود آنها به بریتانیا ممنوع شده بود توسط پورت‌کی وارد شده‌اند و در بازار سیاه در حال توزیع هستند. چندین جلسهٔ ویژه با مسئولین ادارهٔ کارآگاهان برگزار کردیم و قرار است خیلی سخت با این نوع قاچاقچیان که به آنها شوتی می‌گویند برخورد شود.»

گویا این نوع از قاچاق محصولات از زمانی فراگیر شد که علی بشیر پس از اینکه نتوانست مجوزهای لازم برای واردات قالیچه‌های پرنده‌ش را در بریتانیا بگیرد، دست به دامان قاچاقچی زبده‌ای به نام هاشم علی‌اف شد و بالاخره موفق شد این محصول را قاچاقی روانهٔ فروشگاه‌های زیرزمینی کوچهٔ ناکترن کند. 

پس از این اتفاقات بود که قاچاق برخی محصولات مانند شکلات تل‌بازان، پاستیل‌های باسن‌دریده، آب شنگولی‌های درصد بالا، نوشیدنی کره‌ای با تکه‌های برست و از این دست محصولات را می‌توان در این فروشگاه‌های غیر مجاز یافت کرد و حتی با جغد آنها را سفارش داد.

یک دیدگاه

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری مشخص شده‌اند *