در سالی که گذشت، دانشگاه اکستر در بریتانیا در تصمیمی کاملاً ناگهانی و بی‌سابقه اعلام کرد که برای سال تحصیلی پیش رو در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی علوم جادوگری دانشجو جذب می‌کند. این مسئله باعث شگفتی ماگل‌های بسیاری شد و این انسان‌های فاقد نیروی جادویی از اضافه شدن چنین رشته‌ای هم مشعوف و متحیر و هم شوکه و معترض شدند.

اما در این میان واکنش جادوگران به چنین تصمیمی باعث شد خبرنگاران ما با نگاهی دقیق‌تر به این ماجرا توجه نشان بدهند. واکنش جادوگران به این مسئله را می‌توان در دو دسته‌ی کلی طبقه‌بندی کرد: گروهی که باور دارند پیوندهای عمیقی میان جادوگران و ماگل‌ها وجود دارد، بسیار از این تصمیم استقبال کرده‌اند، اما دسته‌ای دیگر معتقدند ما به اندازه‌ی کافی در گذشته به ماگل‌ها فرصت برقراری روابط دوستانه داده‌ایم و این موجودات تمام پل‌های پشت سرشان را خراب کرده‌اند و ما نباید از یک سوراخ چندبار گزیده شویم.

این گروه پا را فراتر از اعتراض گذاشته‌اند و برای پیدا کردن عوامل پشت صحنه‌ی چنین رویدادی دست به عمل زده‌اند. جادوگران این گروه معتقدند ماگل‌ها به تنهایی نمی‌توانند از عهده‌ی عملی کردن چنین تصمیمی بربیایند و حتماً جادوگرانی به آن‌ها کمک می‌کنند تا این رشته در دنیای ماگلی تدریس شود.

در چند ماه گذشته کمیسیونی برای بررسی بیشتر این وقایع تشکیل شده که تمام سرنخ‌های در دسترس را بررسی می‌کند. این کمیسیون هنوز مدارک به دست آمده را به صورت کامل افشا نکرده است اما یکی از اعضا به صورت غیررسمی اعلام کرده اسکورپیوس ملفوی یکی از مهمترین عناصر دست‌اندرکار است.

پسر دریکو ملفوی که پدربزرگش در گذشته‌ای نه چندان دور یکی از مرگخواران اصلی لرد سیاه به حساب می‌آمده، حالا پرچم حسنه کردن روابط میان ماگل‌ها و جادوگران را بالا برده است و ادعا کرده حاضر است بخش اعظمی از ثروت شگرف ملفوی‌ها را در این راه صرف کند. شایعات حاکی از آن است که آلبوس سوروس پاتر هم در این راه با او همکاری نزدیکی دارد. حال آنکه پدران این دو، دریکو ملفوی و هری پاتر، هرگونه ارتباط میان پسرانشان با مسئولان دانشگاه اکستر را رد کرده‌اند و آن را شایعاتی برای از بین بردن اعتبار خانوداگی‌شان دانسته‌اند.

یک دیدگاه

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری مشخص شده‌اند *