اخبار

سلام! این اولین خبر در سایت جدید «مرکز دنیای جادوگری» هست. ما خواهر وب‌سایت قدیمی و معتبر «دمنتور» هستیم و اومدیم شما رو به خونه‌ی جدید دنیای جادوگریتون معرفی کنیم.

از اسم سایت دمنتور باید متوجه شده باشین که سطح کیفیت کار ما متفاوته و قرار نیست معمولی بمونیم. اما قرار هم نیست دمنتور باشیم. اومدیم چند مرحله از دمنتور بالاتر بریم و کیفیت کار رو از همه جهت افزایش بدیم.

اگر پیش از این دمنتوری بودید حتما سوالات زیادی دارید. چرا دمنتور بسته شد؟ چرا محتوای این سایت در دمنتور قرار نگرفت و آیا قرار است انجمن گفتگویی داشته باشیم؟ در این مطلب تمام سوالات شما را جواب داده‌ایم. اگر هنوز کتاب‌های هری پاتر را نخوانده‌اید و با این پدیده زیاد آشنا نیستین، از صفر تا صد هری پاتر را در اینجا برای شما معرفی کرده‌ایم.

مرکز دنیای جادوگری دیگه کجاست؟

مرکز دنیای جادوگری به زبان ساده قرار است نسخه‌ی فارسی وب‌سایت Wizarding World باشد. البته این نسخه قرار نیست ترجمه‌ی خط به خط ویزاردینگ ورلد باشد و ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را خواهد داشت. مطالب ترجمه نشده از مرکز دنیای جادوگری هری پاتر را برایتان ترجمه می‌کنیم، به سرگرمی‌های مختلفی می‌پردازیم که با محوریت این دنیا خلق شده‌اند و در یک کلام ته و توی دنیای جادوگری را برایتان در می‌آوریم. ضمنا در مرکز دنیای جادوگری به اخبار مجموعه‌ی هری پاتر، مجموعه‌ی جانوران شگفت‌انگیر و سایر آثار رولینگ هم خواهیم پرداخت.

آشنایی با مرکز دنیای جادوگری

همان طور که در بالا گفته شد، این سایت تقریبا (و نه تحقیقا) نسخه‌ی فارسی سایت رسمی خواهد بود. ما تمام ترجمه‌ها، کتاب‌های حاشیه‌ای، زیرنویس‌های فارسی و مصاحبه‌های با کیفیتی که پیش از این در دمنتور منتشر شده بود را اینجا منتقل کردیم. اما این بار در قالبی دسته بندی شده، منظم و کاربرپسند. ولی به معنی این نیست که برای روز افتتاح محتوای جدیدی براتون نداشته باشیم. اتفاقا با دست پر اومدیم. امروز با داستان‌های کاملا جدیدی از جی.کی.رولینگ، مقاله‌های جدید، آزمون‌های جدید و آموزش‌های دنیای جادوگری پیش شما اومدیم که همگی برای اولین بار هستند که منتشر میشوند. در این لینک تمام مطالب جدیدی که هرگز پیش از این منتشر نشده بود و امروز در دسترس شما قرار گرفته را معرفی کردیم. حالا با بخش‌های سایت خودتون آشنا بشید.

داستان‌های جی.کی.رولینگ

قلب تپنده‌ی مرکز دنیای جادوگری، داستان‌های جی.کی.رولینگ هستند. ما برای اولین بار تمام داستان‌های جی.کی.رولینگ که پیش از این و جدیدا ترجمه کردیم را بصورت آنلاین، بدون نیاز به دانلود هیچ فایلی برای شما آماده کردیم. در دنیای جدید وب دانلود فایل pdf منسوخ شده و مطالعه آنلاین تبدیل به عادت کاربران شده. امکانات بخش داستان‌های جی.کی.رولینگ در سایت ما شامل موارد زیر میشود:

– نسخه کامل تمام داستان‌ها در وب‌سایت بدون نیاز به دانلود
– قالب مدرن واکنش‌گرا مناسب دسکتاپ، موبایل و تبلت‌ها
– نمایش پانویس‌ها، توضیحات مترجم و نویسنده بصورت اینتراکتیو
– تعبیه تصاویر طراحی‌های اصل جی.کی.رولینگ در داستان‌ها مطابق با سایت رسمی
– امکان ثبت دیدگاه برای داستان‌ها و گفتگوی کاربران

ضمنا نزدیک ۲۵ داستان دیگر از جی.کی.رولینگ را پیش از این در دمنتور ترجمه کرده بودیم که هرگز بصورت مستقل منتشر نشده بودند و فقط افرادی که کتاب‌های پاترمور را دانلود می‌کردند به اون دسترسی داشتند. تمام این داستان‌ها حالا بصورت مجزا منتشر شده و اگر دنبال داستان خاصی هستید که ما ترجمه کردیم،  قطعا با جستجو در سایت اون رو پیدا خواهید کرد.

مطالب دنیای جادوگری

مقاله‌ها: مقاله‌های سایت رسمی ویزاردینگ ورلد هم بصورت انتخابی در مرکز دنیای جادوگری ترجمه و منتشر می‌شوند. این مقاله‌ها بررسی و نگاه‌های متفاوتی به کتاب‌های هری پاتر هستند که دوباره مخاطب را به دنیای کتاب‌ها برمیگردونند.

مصاحبه‌ها: ترجمه فارسی مصاحبه‌های جدید و قدیمی که با جی.کی.رولینگ یا عوامل مرتبط با دنیای جادوگری انجام شده در این بخش قرار می‌گیرند. ما بصورت انتخابی تمام مصاحبه‌هایی که پیش از این در دمنتور منتشر شده بود و از کیفیت مناسبی برخورد بودند رو به اینجا منتقل کردیم.

هری پاتر

در این بخش شناسنامه‌های کتاب‌های هری پاتر، فیلم‌های سینمایی و موسیقی‌متن‌های هری پاتر قرار گرفته‌اند. در شناسنامه‌ها پوسترهای رسمی، خلاصه‌های داستان و عوامل و همین طور در بعضی موارد لینک دانلود اونها قرار داده شده‌اند. علاوه بر این شناسنامه‌های کتاب‌های مرتبط با هری پاتر، صحنه‌های حذف شده‌ی فیلم‌های هری پاتر، زیرنویس‌های فارسی جدید فیلم‌های سینمایی هری پاتر از مرکز دنیای جادوگری و کتاب‌های فارسی ترجمه شده ما هم قابل دسترس هستند.

جانوران شگفت‌انگیز

این بخش هم مانند هری پاتر، شامل شناسنامه‌های فیلم‌نامه‌ها، فیلم‌های سینمایی و موسیقی‌های متن مجموعه‌ی جانوران شگفت‌انگیز است که دانلود فیلم‌ها را هم شامل می‌شود. علاوه براین زیرنویس‌های فارسی ما و صحنه‌های حذف شده فیلم‌ها هم قرار داده شده‌اند.

بازی‌ها

آزمون‌های جادویی: در این بخش برگردان فارسی آزمون‌ها (کوییز) سایت رسمی ویزاردینگ ورلد بصورت اینتراکتیو منتشر شده است که دانش شما از دنیای جادوگری را محک می‌زنید. علاوه بر شرکت در این آزمون‌های آنلاین جذاب، در بخش دیدگاه‌ها راجع به نتیجه‌ی خود می‌توانید با باقی اعضا صحبت کنید.

بازی‌های موبایلی: در این بخش بازی‌های رسمی موبایلی دنیای جادوگری معرفی شده‌اند و لینک‌های دانلود پلتفرم‌های مختلف موبایلی اونها هم قرار داده شده‌اند.

پنل کاربری

عضویت در وب‌سایت مرکز دنیای جادوگری تنها برای ثبت دیدگاه نیست. شما علاوه بر مشارکت در گفتگو با دیگر کاربران، امکان انتخاب گروه هاگوارتز خودتون هم دارید. بهتر هست که گروه خودتون رو بعد از گروه‌بندی در سایت رسمی ویزاردینگ ورلد انجام بدید و بعد در سایت ما انتخابش کنید.

با این کار لوگوی گروه هاگوارتز شما در بالای سایت و کنار اسمتون درج میشه و هنگام ثبت دیدگاه در تمام بخش‌های سایت، دیگر کاربران با دیدن لوگوی هاگوارتزی شما متوجه خواهند شد که شما عضو گریفیندور، اسلیترین، ریونکلا یا هافلپاف هستید.

آموزش

برای اولین بار راهنمای کاملی برای شما آماده کردیم که استفاده‌ی شما از سایت رسمی ویزاردینگ ورلد را راحت و ساده کند. در تهیه‌ی این مقاله‌ها سعی شده تمام موارد بصورت کامل با عکس شرح داده شود. اگر در هر مرحله‌ای به مشکل خوردید، با ثبت دیدگاه می‌تونید مشکل را مطرح کنید تا کمک دریافت کنید. ترجمه‌ی سوالات بعضی بخش‌های سایت رسمی هم گذاشته شده تا بدون نیاز به دانش انگلیسی بتوانید از سایت رسمی استفاده کنید. این آموزش‌ها شامل نحوه عضویت در سایت رسمی، آموزش گروه‌بندی، انتخاب چوبدستی و پاتروناس (سپر مدافع) می‌شوند.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مرکز دنیای جادوگری را در تلگرام، توییتر و اینستاگرام می‌توانید دنبال کنید.

بیشتر از این حرف داریم!

برای آشنایی بیشتر با ما این مطالب را هم می‌تونید مطالعه کنید:

۹۹ دیدگاه

    1. شما حتی بلد نیستید اسم سایت اصلی رو بخونید، اونوقت قصد دارید اونو به فارسی هم برگردونید؟
      ویزاردینگ «ورلد»؟
      واقعا ورلد؟
      یعنی نمی‌دونید حرف اِل خونده نمیشه؟

    1. بعد این همه وقت، تقریبا اولین بار بعد از آخرین فیلم هری پاتره که دارم کامنت میذارم. خوش اومدین. و ما خوش برگشتبم به دنیای جادوگری

    2. اصولش اینه که دو چیز که به هم ربط دارن از عبارت خواهر (برا هم‌سطح) و دختر برای یک درجه پایین تر استفاده میشه
      توی فوتبال و زیست شناسی هم استفاده میشه از این اصطلاح

    1. باید توی اینترنت بگردین. سعی می‌کنیم در آینده لینک تورنتشون رو براتون پیدا کنیم و توی صفحه‌ی مخصوص کتاب‌ها بذاریم

  1. As a Persian source why you dont start to gather around all the fans together. Sort them to the groups, let them help each other to grow your websites documents and also add points to the groups they’re in. Plus, they can compete by groups too like every month we compare the points every group has been got.
    Go strong. You’re doing perfect.

  2. این خبر برای من بعد از دو ماجرای تلخ از دست دادن در سایت دیوار و مرگ خاله ام بسیار خوشحال‌‌کننده بود . امیدوارم به روزای اوجش برگردید

    1. ایمیلی که وارد کردین برای ثبت نام رو روی گوشیتون وارد کردین؟ … اگه آره دوباره تکرار کنین شاید اومد
      شایدم آدرس ایمیلو درست وارد نکردین (من قبلا این بلا سرم اومد)

      1. زیر کامنت یه بنده خدایی پاسخ گذاشتم ولی پاسخم زیر کامنت اون بنده خدا ثبت نشده و جدا فرستاده شده به عنوان کامنت

    2. به علت ترافیک بالای کاربرها موقع بازگشایی سایت، یه مقدار سرور هنگ کرده. بذارین یه کم دیگه دوباره سعی کنید.

  3. من آرزوی موفقیتامو اونور کردم:|
    فقط خواستم بگم همون اسم کاربریای قبلیتون تو دمنتورو بزارین بشناسیم کی به کیه
    تچکر

    1. سلام : )
      داشتم کامنت هارو میخوندم ببینم کیا رو میشناسم = )) یادش بخیر هنوز پروفایلت تو انجمن یادمه …

      ی چند سالی رفت رو سن هممون : )

  4. از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم . بخوام بهتر بگم خر کیف شدم . D: مطمئنم خیلی های دیگه هم مثل من خر کیف شدند . لطفا اعضای تیم جدید رو معرفی کنید ; دوست دارم بدونم این شادی رو میدون چه کسانی هستم .
    راه اندازی همچنین سایتی زحمت زیادی می بره . خوشحال میشیم اگه ما هم بتونیم کمکی بکنیم .

  5. پانزدهمین سال فعالیت دمنتور را تبریک میگم *-*

    من پنل کاربری ثبت نام کردم ایمیل تاییدش دیر میاد؟

  6. من از ۱۲,۱۳ سال پیش که خیلی فعال بودم دیگه دمنتور رو ول کرده بودم (شرمساری فراوان) ولی با این شروع جدید دیگه تصمیم گرفتم پا پس نکشم:)
    همگی خوش اومدیین

    1. سایت فانتازیو تا جایی که میدونم سایت خوبی برای خریده .
      اگر هم تهران هستین میتونین حضوری تو کافه سکوی نه و سه چهارم محصولات رو خریداری کنین

  7. با سلام به عوامل مرکز جادوگری ایران و طرفداران دنیای جادویی رولینگ

    من به عنوان یکی از طرفداران قدیمی هری پاتر ایده ای دارم که امیدوارم به گوش خانوم رولینگ برسونین چون من خودم توئیتر ندارم و راه ارتباط با ایشون رو نمیدونم
    با توجه به اینکه خانوم رولینگ هیچوقت با ما ایرانیها برخورد خصمانه نداشتن و بارها از ما حمایت کردند به نظرم حالا که در مجموعه فیلم های سینمایی جانوران شگفت انگیز خانوم رولینگ جادوگرانی رو از نژادها و ملیت های گوناگون غیر انگلیسی معرفی کردند چه اشکالی دارد که مثلا یک جادوگر زن ایرانی در سه فیلم آینده جانوران شگفت انگیز معرفی کنند گزینه پیشنهادی بنده نیز برای انتخاب بازیگر این نقش خانوم گلشیفته فراهانی هستش کسی که هم میتونه نقش جادوگر مثبت رو بازی کنه هم نقش جادوگر منفی در ضمن خانوم فراهانی در هالیوود چهره شناخته شده ای هستن و هر چند حضور کوتاه اما در دزدان دریایی کارائیب پنج نیز ایفای نقش کرده بودن
    همچنین اگر خانوم رولینگ با این ایده موافقت کنند میتواند هدیه ای ویژه برای پاترهد های ایرانی باشد و اینکه برای اولین بار ایرانی ها را با هویت خودشان در یک اثر شاخص هالیوودی نشان دهند نه با هویت و زبان عربی!
    امیدوارم از ایده م استقبال کنید و این ایده رو به گوش خانوم رولینگ برسونین همچنین باید این ایده مورد حمایت پاترهد های ایرانی قرار بگیره و کمپین تشکیل بشه که خانوم رولینگ کاری بکنه!

    1. ببین به کجا رسیدیم که گلشیفته فرهانی باید هویت ما رو نشون بده.>_< حتما اونم نقش منفی که کلا ایرانیا نشون بدن

  8. بالاخره بعد مدتها انتظار دوباره برگشتید…
    چقدر من سر بسته شدن دمنتور حرص خوردم…
    دوره جدیدی شروع شده ۱۴ سال باهاتون بودیم تا آخرش هم باهاتونیم

  9. من دیروز برای نام نویسی اقدام کردم ولی هنوز به ایمیلم چیزی نیومده دوباره هم اقدام میکنم نمیشه… میگه قبلا استفاده شده.

    1. درخواست فراموشی رمز عبور بزنید، اگه باز هم ایمیل نیومد از طریق دایرکت اینستاگرام یا ایمیل با ما در ارتباط باشین تا مشکل‌تون رو حل کنیم

  10. سلام
    یوههووو
    خیلی خوشحال شدممم
    البته همون زمان افتتاح کامنت گذاشتم ولی متاسفلنه نیومده!
    چرا موقع نام نویسی میزنه ایمل درست نیست؟؟

  11. خدایع مننننننننننن بعد مدj ها ناامید اومدم دمنتورو چک کنم ب امید برگشتتتتتت وووو دیددددمممممم چچچچچچییییی ششششددددهههههههههههههههههههه chsdkihugfctrdcdtfugbikjolkphyutrdrftgyhujikolp

  12. سلام ببخشید من میخوام اکانت بسازم این رو میاره=ایمیل خود را برای پیوند تاییدیه بررسی نمایید، سپس از برگه ورود بازدید نمایید
    پیوند تاییدیه کجاس؟؟

    1. یه ایمیل از طرف سایت براتون باید ارسال شده باشه. اگه ایمیلی دریافت نکردید، بخش اسپم ایمیل خودتون هم چک کنید.
      اگه مشکل حل نشد، لطفا یه ایمیل برامون بفرستین و مشکل رو اونجا بگید. آدرس ایمیل ما توی بخش ارتباط با ما قرار گرفته.

  13. بعضی از قسمت های پادکست بدنم مور مور شد عالی بود ….نمیدونین چقد سر بسته شدن دمنتور حرص خوردم ….عالی هستید از فانتازیو هم مچکرم حتما ازشون خرید میکنم

  14. من میخوام گروه بندی شم اطلاعاتم رو پر میکنم برا اینو میاره:
    Oops, either your parents or guardian has said no to your request or someone’s been playing with Vanishing Spells.
    Sorry!
    میشه راهنمایی کنین

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری مشخص شده‌اند *