اخبار

نمایشگاه هری پاتر: تاریخ جادو از کتابخانه‌ی بریتانیا بصورت آنلاین در هر زمانی برای بازدید شما باز است. ترکیب کاملی از سرگرمی، پدیده‌های شگفت‌انگیز و آموزشی که شما و خانواده‌تان را افسون خواهد کرد…

نمایشگاه هری پاتر: تاریخ جادو از کتاب‌های نایاب، دست‌نوشته‌ها و اشیای جادویی از مجموعه‌ی کتابخانه‌ی بریتانیا پرده‌برداری می‌کند و سنت‌های قدیمی و جادویی که در قلب داستان‌های هری پاتر وجود دارند را به چشم می‌آورد. امروز می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم که از طرف سایت هنر و فرهنگ گوگل (Google Arts & Culture) بار دیگر می‌توانید این نمایشگاه را مرور کنید یا شگفتی‌های جادویی را برای اولین بار از خانه‌ی خودتان تجربه کنید.

این مجموعه‌ی آنلاین که شامل بخش‌های برجسته‌ی نمایشگاه کتابخانه‌ی بریتانیا می‌شود، نه تنها مناسب بزرگسالان برای فرار از دنیای واقعی است که می‌تواند فضای کاملی برای فعالیت‌های جذاب برای کودکانشان باشد. بچه‌ها عاشق تجربه‌ی تعاملی برای یافتن دست‌نوشته‌ی باستانی ریپلی اسکرول می‌شوند که دربرگیرنده‌ی عناصر ساخت معجون زندگی‌است. با دیدن کتاب‌های افسون خیالاتشان اوج می‌گیرد و با دیدن ویدیوهای نمایشگاه به ایده‌های جدیدی می‌رسند.

آثار هنری زیبای جیم کی (از جمله مطالعاتی بر روی تخم‌های اژدها!) و همین طور خواندن صحبت‌های خود طراح در قالب مصاحبه‌ای ویژه و نادر بدون شک برای هنرمندان جوان بسیار الهام بخش خواهد بود. برای دوستداران حیوانات هم تحقیقات زیادی در مورد موجودات جادویی برای خواندن وجود دارد. از طرف دیگر یادداشت‌های اولیه و طراحی‌های جی.کی.رولینگ در خلق داستان‌های دنیای جادوگری برای نویسندگان تازه‌کار خواندی خواهد بود.

حتی بخشی با عنوان «چگونه به عنوان یک جادوگر آموزش ببینیم» وجود دارد که می‌توانید تاریخچه‌ی پشت کلاس‌های هاگوارتز را کشف کنید. قلم‌های خود را بردارید و وارد هشت بخش آنلاین این نمایشگاه شوید: معجون‌ها، افسون‌ها، گیاه‌شناسی، کیمیاگری، ستاره‌شناسی، پیش‌گویی دفاع در برابر جادوی سیاه و محافظت از جانوران جادویی. کدام مبحث مورد علاقه‌ی شماست؟ این سایت آنلاین بصورت زیبا و کاملا پویا و مصور قابلیت بزرگنمایی دست‌نوشته‌ها، دیدن آثار هنری و طراحی‌ها را برای شما ممکن می‌کند.

نمایشگاه هری پاتر: تاریخ جادو از کتابخانه‌ی بریتانیا را از اینجا می‌توانید ببینید. توجه داشته باشید که این سایت به انگلیسی است و برای کاربرانی که تسلطی بر این زبان ندارند ممکن است کم کاربرد باشد.

قبلا مستندی از این نمایشگاه با عنوان «هری پاتر: تاریخ جادو» از بی بی سی پخش شده بود که توسط وب‌سایت دمنتور بصورت کامل به فارسی ترجمه شد که از اینجا قابل دانلود خواهد بود. یا بصورت آنلاین با زیرنویس فارسی از کانال آپارات ما ببینید:

۷ دیدگاه

  1. بیخیال
    دن فوگلر که بتزیگر جیکوبه مصاحبه کرده و گفته که قضایای فیلم ۳جانوران شگفت انگیز تو حاشیه ی جنگ جهانی دومه
    وووااای داریم به دوئل دامبلدور و گریندلوالد نزدیک میشششیم
    وواییی خییلییی هیجان زدم
    میگه که شخصیتا دارن رشد میکنن و خیلی پخته تر میشن
    اااااییی وووااایی

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری مشخص شده‌اند *