متاسفانه سِر مایکل گمبون، بازیگر ۸۲ ساله نقش آلبوس دامبلدور، به دلیل حمله ذات‌الریه چند روز گذشته درگذشت. در ادامه واکنش چهره‌های دنیای جادوگری هری پاتر نسبت به این خبر را مرور می‌کنیم.

واکنش جی.کی.رولینگ به درگذشت بازیگر آلبوس دامبلدور:

تازه خبر تلخ مربوط به مایکل گمبون رو شنیدم. اولین باری که چشمم به او افتاد، تو نمایش پادشاه لیر در سال ۱۹۸۲ بود، و اگه اون موقع بهم میگفتین این هنرپیشه برجسته توی چیزی که من نوشته‌ام حضور خواهد داشت، حتما فکر می‌کردم دیوونه‌این. مایکل  علاوه بر اینکه یه هنرپیشه برجسته بوده، آدم فوق‌العاده‌ای هم بود، و واقعا از کار کردن با او لذت برده‌ام، نه فقط تو فیلم‌های هری پاتر بلکه همچنین در خلا موقت. عمیق‌ترین تسلیت‌هام رو به خانواده‌ی مایکل و همه کسانی که او رو دوست داشتند می‌فرستم.

واکنش دنیل ردکلیف، بازیگر هری پاتر:

با از دست دادن مایکل گمبون، دنیا به مراتب جذابیتش کمتر شد. مایکل گمبون یکی از باهوش‌ترین و حرفه‌ای‌ترین هنرپیشه‌هایی بود که تا به حال افتخار داشتم با او کار کنم، اما با وجود استعداد بی‌پایانش، چیزی که بیشتر از همه در مورد او به یاد خواهم داشت، لذتی بود که از کارش می‌برد. او خوش‌مشرب، بی‌پروا و بسیار بامزه بود. عاشق کارش بود، اما به نظر نمی‌رسید که توسط آن تعریف شده باشد. داستان‌گو بود و شوخ‌طبعی فوق‌العاده‌ای داشت. عادت داشت هنگام صحبت کردن با روزنامه‌نگاران، خطوط بین واقعیت و داستان را مبهم کند که این باعث می‌شد یکی از جذاب‌ترین افرادی باشد که می‌توانستید در یک جلسه پرس و جو با او باشید.

فیلم ششم جایی بود که توانستم بیشترین وقت رو با مایکل بگذرونم و ساعاتی که ما کنار هم جلوی صفحه سبز سپری کردیم رو خاطره‌انگیز و شادی‌بخش کرد، حالا که شنیدم رفته، خیلی غمگینم، اما بسیار سپاسگزارم که من یکی از افراد خوش‌شانسی بودم که توانسته با او کار کند.

واکنش روپرت گرینت، بازیگر رون ویزلی:

خیلی غمگین شدم وقتی خبر درگذشت مایکل رو شنیدم. او هر روز توی مجموعه با حضور گرم و شیطنت‌هایش جو رو دلپذیر می‌کرد. از بچگی با بازی‌هاش منو جذب خودش کرد و تا به حال الگویی شخصی برای من بوده تا لذت‌ها و عجایب زندگی رو کشف کنم. به خانواده‌اش تسلیت می‌گم، روپرت.

واکنش اما واتسون، بازیگر هرماینی گرنجر:

مایکل گمبون مهربون. هرگز مسائل رو بیش از حد جدی نمی‌گرفتی، اما همیشه می‌تونستی جدی‌ترین لحظات رو با وقار و سنگینی لازم ارائه بدی. ازت ممنونیم که به ما نشون دادی چگونه می‌شه بزرگی رو با ظرافت به نمایش گذاشت. دلتنگت خواهیم شد.

واکنش بانی رایت، بازیگر جینی ویزلی:

همیشه از حضور و اجرای مایکل شگفت‌زده بودم. صدای پرعمق و شیطنت‌آمیزش بین صحنه‌ها توی سرسرای بزرگ می‌پیچید. او دامبلدور بود، یک شخصیت ثابت، گرم و راهنما. روحت در آرامش. به خانواده‌ات تسلیت می‌گم ❤️

تا این لحظه بازیگران نقش‌های برادران ویزلی (کریس رنکین و فلپس‌ها)، آقای ملفوی (جیسن ایساکس)، پادما پتیل (افشان آزاد) هم واکنش خودشون رو در صفحات شخصیشون به اشتراک گذاشتن.

۴ دیدگاه

  1. دامبلدور عزیزمون! عمو دامبلی،این فقط جسمته که از پیش ما رفته ولی همیشه و تا زمانی که دنیا رو پای خودش وایساده برای ما پاترهدا همون پروفسور مهربون که حامی حق بود، بزرگ و قدرتمند!
    واقعا خجالت میکشم از حقارت کلمات که بخوان وجود ارزشمندت رو توصیف کنن!
    مکانت بهشت باشه
    همیشه تو قلب مایی

  2. وای که روزگار چه گلی رو چیند یکی از بهترین ها واقعن از تمیم قلب ناراحت شدم خدا به خانوادش و بعدش ما صبر بده شب در گذشت هاگریدم اینقدر حالم بد بود(:

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری مشخص شده‌اند *