اخبار

متاسفانه رابی کالترین بازیگر نقش هاگرید در سن ۷۲ سالگی درگذشت. در ادامه واکنش چهره‌های هری پاتر به این خبر را می‌خوانیم:

جی.کی.رولینگ: «هیچ‌کس که کوچکترین شباهتی به رابی داشته باشه رو دیگه نمی‌شناسم. یه استعداد باورنکردی و کامل بود و بیش از حد خوشبخت بودم که می‌شناختمش، باهاش کار کردم و کلی باهاش خندیدم. صمیمانه‌ترین تسلیت و عشقم رو به خانوادش، به‌خصوص فرزندانش می‌رسونم.»

وارنربراز و سایت دنیای جادوگری: «از شنیدن خبر درگذشت رابی کالترین شگفت‌انگیز که نقش هاگرید را با چنان مهربانی، عشق و شوخ‌طبعی در فیلم‌های هری پاتر بازی کرد، عمیقا متاسف شدیم. او بازیگری فوق‌العاده بود، دوست همه بود و بی‌نهایت برای او دلتنگ خواهیم شد.»

دنیل ردکلیف (هری پاتر): «رابی یکی از بامزه‌ترین آدم‌هایی که تا به‌حال دیدمشون بود و همیشه در کودکی ما رو در صحنه‌های فیلم‌برداری می‌خندوند. مخصوصا خاطرات خیلی خوبی از اون در فیلم «زندانی آزکابان» دارم که زمانی که زیر بارون سیل‌آسا در کلبه‌ی هاگرید برای ساعت‌ها پنهان شده بودیم، سعی می‌کرد با تعریف کردن داستان و جوک روحیه‌هامون رو حفظ کنه. از اینکه باهاش آشنا شدم و کار کردم خیلی احساس خوش‌شانس می‌کنم و از درگذشتش عمیقا متاسفم. اون یه بازیگر باورنکردنی و یک مرد دوست‌داشتنی بود.»

اما واتسون (هرماینی گرنجر): «رابی مثل باحال‌ترین عمویی بود که تا حالا داشتم، اما بیشتر از هر چی، عمیقا نسبت به من به‌عنوان یک کودک و یک بزرگسال دلسوز و مهربون بود. چنان استعداد غول‌آسایی داشت که بازی کردن نقش یک غول براش منطقی بود. می‌تونست هر فضایی رو با درخشش خودش پر کنه. رابی، اگه من هم بتونم مثل تو، توی پشت‌صحنه فیلم‌ها با بقیه مهربون باشم، قول میدم این‌کار رو با نام و یاد تو انجام بدم. بدون که خیلی قدردانتم و تحسینت می‌کنم و واقعا دلم برای شیرینی، نام‌های مستعارت، گرمای وجودت، خنده‌هات و در آغوش گرفتنت تنگ خواهد شد. تو ما رو تبدیل به خانواده کردی. بدون که تو هم خانواده‌ی ما بودی. هیچ هاگریدی بهتر از تو نمی‌تونست وجود داشته باشه. تو بودی که هرماینی بودن رو لذت‌بخش کردی.»

بانی رایت (جینی ویزلی): «از خبر درگذشت رابی کالترین قلبم شکست. هاگرید شخصیت محبوب من بود! رابی هاگرید رو با گرمای وجودش، حس صمیمیت و عشق بی‌اندازه برای دانش‌آموزان و موجودات جادوییش به طرز فوق‌العاده‌ای به تصویر کشید. از خنده‌هایی که برای ما ساختی ازت ممونم. دلم برات تنگ میشه رابی. به خانوادت تسلیت می‌گم.»

روپرت گرینت (رون ویزلی): «از خبر درگذشت رابی قلبم شکست. هیچ وقت بوی سیگار و چسب ریشش که ترکیب شگفت‌انگیزی بود رو فراموش نمی‌کنم. هیچ کس دیگه‌ای روی کره زمین نمی‌تونه هاگرید رو بازی کنه و فقط مال رابی بود. همه خصوصیاتی که هارگید توی کتاب‌ها و فیلم‌ها داشت رو رابی هم در زندگی واقعا با گرمای زندگیش، دلسوزی و شوخ طبعیش داشت. مردی با قلبی غول‌پیکر که حتی پس از گذشت چندین دهه به فکر ما بود. به خانواده‌ش تسلیت می‌گم. توی زندگی بعدی می‌بینمت بابسر (لقب رابی).»

تام فلتون (دراکو مالفوی): «یکی از بهترین خاطرات من از فیلم‌برداری هری پاتر، اولین صحنه شب فیلم در جنگل ممنوع بود. ۱۲ سالم بود. رابی بدون هیچ زحمتی به همه اطرافیانش اهمیت می‌داد و ازشون مراقبت می‌کرد. بدون هیچ زحمتی باعث خنده‌شون می‌شد. اون یه غول دوست‌داشتنی بزرگ در صفحه نمایش بود، اما توی زندگی واقعی خیلی بیشتر از این بود. دوستت دارم رفیق. بابت همه چی ازت متشکرم.»

کریس کلمبوس (کارگردان دو فیلم اول): «واقعا یه روز غمگین برای خانواده‌ی پاتری‌مون هست. یکی از صمیمی‌ترین و مهربون‌ترین آدم‌هایی که تا به حال دیده‌ام، رابی کالترین، ما رو ترک کرد. او که میلیون‌ها نفر دوستش داشتند، نه تنها یه بازیگر واقعا عالی بود، بلکه یکی از بامزه‌ترین افرادی بود که تا به حال دیدمشون. امیدوارم که در اون دنیا اوقات خوشی داشته باشی و با گریفیتز (آقای ورنون)، ریکمن (اسنیپ) و هریس (دامبلدور) از خنده روده‌بر بشین!! دوستت دارم!!!»

۲۶ دیدگاه

  1. «هری پاتر فیلمیه که به راحتی میتونید۵۰سال دیگه هم نگاش کنید.متاسفانه من اون موقع زنده نیستم ولی هاگرید زنده میمونه.بله»
    _رابی کالترین_

  2. درگذشت رابی کالترین هم به اندازه درگذشت آلن ریکمن منو متاثر کرد. هاگرید بی‌تردید یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر بود و تصور شخصی به جز رابی کالترین در این نقش واسم غیرممکنه. روحش شاد.

  3. هگرید برای من دوست داشتنی ترین کاراکتر داستان ها بود دقیقا مثل یه عموی خپل و گوگولی و مهربون که شاید پول یا توانایی های خارق‌العاده نداشته باشه اما برات محکم‌ترین تکیه‌گاهه و رابی چه جذاب و واقعی این نقشو بازی کرد. بعد از آلن ریکمن و مگی اسمیت، مجموعه هری‌پاتر یه بازیگر فوق‌العاده دیگه رو از دست داد. یادش گرامی باشه❤️

  4. هیچ کس نمی‌تواند جا هگرید را بگیرد جامعه‌ هری پاتر داره بهترین کارکتراش رو از دست میده و خاطرات ما را از بین می‌برد

    روحت شاد و روحتان گرامی
    مرگ چیز ناپذیر آفرینی است
    اما الان یا بعدن بلخره از راه میرسد

  5. هیچ کس نمی‌تواند جا هاگرید را بگیرد جامعه‌ هری پاتر داره بهترین کارکتراش رو از دست میده و خاطرات ما را از بین می‌برد

    روحت شاد و روحتان گرامی
    مرگ چیز ناپذیر آفرینی است
    اما الان یا بعدن بلخره از راه میرسد

  6. یادمه دقیقا روزی که رابی کالترین عزیز از پیش ما رفتند از مدرسه اومدم خونه و تا نیم ساعت بعدش گریه میکردم و فقط لوموس بود که میتونست آرومم کنه.

  7. شروع همیشه در جریان است
    به یاد رابی کالترین
    هاگرید کسی بود که خبر جادوگری هری رو بهش داد و ما رو وارد دنیای جادو کرد.
    هاگرید کسی بود که به معنای واقعی کلمه قابل اعتماد بود.
    او کسی بود که یاری رسان هری بود.
    او کسی بود که واقعا هری رو دوست داشت.
    او کسی بود که با لبخند جادویی اش، مهر در دل ما میانداخت.
    هاگرید در هری پاتر جمله ای ماندگار داره:
    آنچه که باید بیاید، می آید و هر وقت لازم باشد با آن روبرو میشویم.
    به قول دامبلدور مرگ نوعی ماجراجویی است.

  8. هگرید واقعا نمیدونم چی باید بگم الان که داشتم کامنت دوستامو میخوندم داشتم همینجوری گریه میکردم امیدوارم این پیامم رو فرشته ها واست بیارن بهشت.
    چون میدونم آدمی با قلبی به بزرگی و مهربونی تو اصلا نمیتونه جایی بهتر از بهشت باشه.
    امیدوارم اونجا کلی حالت خوب باشه .
    بدون که ما همه دل تنگت هستیم و به قول روپرت اونجا میبینمیت البته اگه لیاقتش رو داشته باشیم که مثل تو یه بهشتی باشیم .
    و تو گقتی شاید که تورو فراموش کنیم ولی هگرید رو نه اما من میگم ما نه تو رو و نه هگرید رو فراموش نخواهیم کرد و تا آخرین لحظه تو بهترین جای قلب ما خواهی بود.
    با اشکی بر گونه هایم این را نوشتم و دل تنگیم هر لحظه بیشتر میشود .
    فرشته ها این پیام رو از طرف تمام عاشقان رابی براش ببرید و لطفا مراقب هگرید قلب ما باشید.
    دوستدار تو تمام عاشقانت.

  9. هیچ هاگرید دیگه ای نمیتونه جای رابی رو برام بگیره من تو زندانی ازکابان و تالار اسرار وجود هاگرید بودنتو حس کردم
    وقتی خبر درگذشتتو شنیدم تنهاییام شاهدن که چقد واست گریه کردم
    پر معنا ترین کلمه اعتماد
    مهربون ترین
    روحت سرشار از ارامش

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری مشخص شده‌اند *